Foto: pixabay.com

/ 12 / Henrieta Balázsová
Ostať pozitívnym je niekedy skutočné umenie.

Prihliadnuc na aktuálnu spoločenskú situáciu, na nároky, ktoré sú na nás kladené, na politikú scénu či na mieru stresu, ktorému sme denno-denne vystavovaní, niekedy sa vám možno zdá, že rada “mysli pozitívne” je úplne absurdná. Aj keď tomu však veľakrát neveríte, ide to. Nenechajte sa znechutiť tým, že budete negativitu hľadať vo všetkom, čo vás obklopuje. Namiesto toho investujte svoju energiu do toho, že pozitivitu vytvoríte v sebe.

Ako? Pomôže vám týchto 10 efektívnych tipov.

#1 Každý deň si zapíšte, čo vás potešilo

A nevravte, že niečo – čokoľvek, akákoľvek maličkosť, sa nenájde každý deň. Nájdite si aspoň 3 minúty denne na to, aby ste si na papier či do svojho smartfónu zapísali, čo vám práve dnes spravilo radosť. Okrem iného sa stane aj to, že sa počas dňa začnete vedome sústrediť na hľadanie toho dobrého – aby ste si mali čo zapísať.

#2 Skladajte druhým komplimenty

Určite viete, ako dobre vám padne, keď vám niekto za niečo polichotí – či už je to nejaký pracovný úspech alebo vzhľad. Čím viac komplimentov dáte, tým viac ich dostanete. Samozrejme treba vedieť nájsť tú správnu mieru, všetkého veľa škodí a inak to nie je ani v tomto prípade.

unsplash.com

#3 Začnite cvičiť

Fyzická aktivita s nami dokáže spraviť hotové zázraky. Pri cvičení sa do vášho tela vyplavia endorfíny, teda hormóny šťastia. Okrem toho budete mať pocit, že ste pre seba spravili niečo dobré – a to je na nezaplatenie,

#4 Vykašlite sa na veci, ktoré nemusíte riešiť

Niekedy je jednoducho lepšie nechať veci len tak prejsť okolo vás. Možno si to nepripúšťate, no v mnohých prípadoch, keď sa zapojíte do diskusie, by bolo lepšie mlčať. Vyhli by ste sa tak zbytočnej negativite, ktorej je už aj tak všade dosť.

#5 Každý deň si dajte nejaký darček

Každý jeden deň sa nejakým spôsobom odmeňte. Či už to bude kúpa nejakej veci alebo hoci len šálka dobrej kávy či to, že si doma pozriete nejaký dobrý film, je už len a len na vás.

unsplash.com

#6 Vyhýbajte sa negatívnym ľuďom

…a to v čo najväčšej možnej miere. Skúste s nimi kontakty aspoň obmedziť, určite predsa veľmi dobre viete, ako sa cítite už len po pár minútach s nejakým energetickým upírom.

#7 Žite v prítomnosti

Mnohí z nás sa buď umárajú v minulosti alebo strávia veľkú časť dňa obavami o svoju budúcnosť. Zabúdame však na to, že včerajšok už bol a zajtrajšok byť nemusí – všetko, čo máme, je dnešný deň. Ak raz tento fakt pochopíte a prispôsobíte mu svoj život, stanete sa tou najšťastnejšou osobou na svete.

#8 Rozmaznávajte sa

Povedzte STOP akémukoľvek odriekaniu si toho, čo by vám urobilo radosť. Ak máte z niečoho viac radosti, než starostí, choďte do toho. Veľmi dobre predsa viete, že aj keď by ste to náhodou oľutovali, lepšie je ľutovať niečo, čo sa stalo, ako ľutovať, že sa to nestalo.

pixabay.com

#9 Naučte sa používať frázu “Je to v poriadku.”

Spočiatku to možno bude náročné, vnútorne predsa budete cítiť, že v poriadku to teda nie je. Časom však začne byť sila vašich myšlienok väčšia, než vaša podvedomá túžba vo všetkom hľadať niečo negatívne. Keď vás teda niekto vytočí, niečo vám nevyjde alebo v niečo pochybíte, povedzte si, že je to v poriadku, a že nabudúce to vyjde lepšie.

#10 Eliminujte používanie sociálnych sietí

Pokiaľ ich nevyhnutne nepotrebujete k práci, snažte sa ich používať čo najmenej. Nezmyselné scrollovanie Facebookom či Instagramom vo vás môže vyvolať vlnu negativity, bez ktorej sa celkom určite zaobídete.

Pozri aj: Týchto 10 znamení je dôkazom toho, že žijete absolútne skvelý život, ktorý si konečne vychutnávate naplno

indy100


Komentovať (0)