Photo by Cathryn Lavery on Unsplash

/ 0 / PetraSus
Poznáte tie dni, kedy sa povinnosti valia z každej strany, no vám práve ide najlepšie ničnerobenie?

Keď produktivitu a maximálne sústredenie potrebujeme najviac, vtedy sa vyparia a my robíme všetko, len nie to, čo treba. Každý príspevok na Facebooku či Instagrame je zaujímavejší, alebo si radšej pozrieme reklamu na nový prací prášok. Veď práca počká. Ale čo ak nepočká a vy potrebujete vytiahnuť z rukáva nejaký tajný trik?

Zdá sa, že dnes má každý nejaký tajný recept na to, ako podať v čo najkratšom čase čo najlepší výkon. Stačí si stiahnuť aplikáciu, kúpiť si špeciálny plánovač a diár, správne nastaviť myseľ, ducha a jas na notebooku. Preto sme sa rozhodli, že jednu metódu vám predstavíme aj my. Má už vyše sto rokov a napriek pokročilej dobe údajne perfektne funguje aj dnes.

Aj keď pojem prokrastinácia sa v súčasnosti šíri ako lesný požiar a počuť ho z úst takmer každého študenta a zamestnanca, nie je to až taký moderný výraz. A ani pocit. Spozoroval ho na sebe už v roku 1918 muž menom Lee. Lee bol konzultantom a pracoval vo sfére styku s verejnosťou.

Jedného dňa sa mal stretnúť s boháčom Charlesom Schwabom. Schwab dúfal, že mu Lee pomôže nájsť spôsob, ako motivovať zamestnancov k vyššej produktivite. Lee mu dal „návod“ k metóde, ktorá pozostávala z piatich krokov. Schwab ho chcel odmeniť, Lee však povedal, že plácu prijme až po troch mesiacoch, keď sa metóda u Charlesových zamestnancov osvedčí.

unsplash.com

Schwab bol po troch mesiacoch natoľko spokojný, že zaplatil Leemu toľko, čo by dnes znamenalo v prepočte vyše 300 tisíc eur. Ako teda znela rada, ktorú dal Lee boháčovi?

Metóda produktivity Ivy Leeho

  1. Na konci každého pracovného dňa si napíšte 6 (nie viac ani menej) úloh, ktoré potrebujete splniť na ďalší deň.
  2. Zoraďte úlohy od najdôležitejšej po tú najmenej dôležitú.
  3. Keď sa na ďalší deň pustíte do práce, postupujte podľa poradia, ktoré ste si stanovili. Nepreskakujte úlohy, k ďalšej v poradí by ste sa mali dostať až vtedy, keď ste splnili a dokončili predošlú.
  4. Ak v daný deň nesplníte 6 úloh, ktoré ste si stanovili, zvyšné úlohy si presuňte na ďalší deň. Opäť si napíšte zoznam. Ak vám ale ostali nesplnené napríklad 2 úlohy, tentoraz si doplňte len 4 nové – stále ich jednoducho musí byť 6.
  5. Tento proces opakujte každý pracovný deň. Samozrejme, treba sa aj odmeniť, mimo pracovných dní máte voľno, žiadne zoznamy.
unsplash.com

Ak by ste sa metódu rozhodli vyskúšať na vlastnej koži, dajte nám vedieť v komentároch, ako sa vám darilo.

curiosity


Komentovať (0)