pexels

/ 0 / Henrieta Balázsová
S ktorou zo štúdií sa stotožňujete najviac vy?

Láske a vzťahom sa venovali už tisícky štúdií. Niektoré z nich sú však skutočne zaujímavé, ako napríklad tieto. Každá z nich skúmala, čo priťahuje ženy na mužoch najviac. Dobrou správou pre mužov je, že nejde o žiadne prevratné veci, ktoré by si vyžadovali roky práce. Vo všetkých 12 prípadoch ide naozaj o maličkosti – ako napríklad správať sa milo, či používať dezodorant.

#1: Starší vzhľad

Psychológovia dokonca používajú termín „George Clooney efekt“. Štúdia z roku 2010 skúmala názory 3 770 žien. Výsledky jasne preukázali, že ženy jednoznačne priťahujú starší muži.

#2: Sociálny status

Ďalšia štúdia skúmala atraktivitu mužov na základe fotografií, ktoré mali ženy posúdiť. Všetci muži stáli pri nejakom aute, jednej skupine však robil „kulisu“  Ford Fiesta ST, zatiaľ čo druhá skupina mužov stála pred Bentley Continental GT. Pravdepodobne tušíte, ako daný výskum dopadol. Áno, ženy považovali za atraktívnejších mužov, ktorí stáli pri striebornom Bentley.

#3: Brada

Štúdia z roku 2013 sa zaoberala tým, ako často by sa mali muži holiť, aby boli pre ženy čo najatraktívnejší. Ženy porovnávali fotky mužov s fúzmi oholenými úplne dohladka, mierne zarastených mužov, zarastených mužov a mužov s dlhšou bradou. Ukázalo sa, že ženy najviac priťahuje mierne zarastenie.

pexels.com

#4: Milé správanie

Čínska štúdia z roku 2014 dala ženám posúdiť fotografie mužov. Na fotkách však boli napísané aj ich vlastnosti. Potvrdilo sa, že ženy považovali za atraktívnejších mužov, ktorí boli milí a úprimní.

#5: Červená farba

Ako dokázala štúdia z roku 2010, červená farba nepriťahuje len mužov, ale aj ženy. Mužov totiž považovali za najatraktívnejších vtedy, keď na sebe mali tričko alebo košeľu červenej farby.

#6: Zmysel pre humor

Francúzska štúdia zas dokázala to, že ženy považujú za najviac atraktívnych tých mužov, ktorí ich dokážu svojimi vtipmi rozosmiať. Vtipných mužov ženy okrem toho považujú aj za inteligentnejších.

pexels.com

#7: Pes

Štúdia z roku 2014 dokázala to, že podľa žien sú muži, ktorí vlastnia psov veľmi atraktívni. Považujú ich tiež za dlhodobejších partnerov, než mužov, ktorí psa nevlastnia. Muži s najlepším štvornohým priateľom sú totiž viac uvoľnení, viac prístupní a šťastnejší.

#8: Extrémne športy

Podľa štúdie z roku 2014 to vyzerá tak, že ženy priťahujú muži, ktorí vyhľadávajú adrenalín. Dokázalo sa totiž, že ženy považujú za atraktívnych mužov, ktorí sa venujú jazde na bicykli v horách, potápaniu a extrémnej jazde na kolieskových korčuliach.

pexels.com

#9: Používanie dezodorantu

Niektorým ženám stačí ku šťastiu naozaj málo – napríklad to, keď ich partner bude používať dezodorant. Potvrdila to však veľmi zaujímavá štúdia ešte z roku 2009. Muži v nej boli rozdelení na 2 skupiny, jedna používala parfumovaný, druhá neparfumovaný dezodorant. Ženy posúdili za atraktívnejších mužov, z ktorých nebolo cítiť pot. Zaujímavé však je, že s mužmi do priameho kontaktu neprišli, posudzovali ich len na základe videí. Psychológovia sa domnievajú, že muži, ktorých neobťažoval zápach potu sa cítili sebavedomejšie, čo zvyšovalo ich atraktivitu.

#10: Dobrovoľníctvo

Štúdia z roku 2013 dokázala, že ženy považujú za viac atraktívnych mužov, ktorí sa venujú nejakej dobrovoľníckej činnosti. Podobne mimochodom hodnotili aj muži ženy – dobrovoľníčky sa im zdali byť atraktívnejšie.

#11: Jazvy

V roku 2009 ukázali vedci na univerzite v Liverpoole ženám upravené fotky mužov. Dorobili im totiž jazvy. Ukázalo sa, že jazvy považujú ženy za znak atraktivity.

#12: Hrdosť

V roku 2011 prebehol v Amerike výskum, počas ktorého ženy hodnotili fotografie mužov. Tí vyjadrovali rôzne emócie, ako hanba, šťastie, hrdosť, ale aj neutralita. Ukázalo sa, že za najatraktívnejšiu emóciu považujú ženy hrdosť. Prekvapujúcim zistením však bolo, že za najmenej atraktívnych považovali mužov prejavujúcich šťastie, zatiaľ čo vyjadrenie zahanbenia nasledovalo hneď za hrdosťou.

Pozri aj: TOTO SÚ 4 NAJVÄČŠIE CHYBY, KTORÉ ROBIA ĽUDIA PRI RANDENÍ. VIEME, AKO SA IM VYHNETE

psych.sk (Henrieta Balázsová), businessinsider


Komentovať (0)