pexels

/ 0 / Alexandra Geletová
Ak si nedokážete utriediť svoje myšlienky a cítite, že vám zo všetkých problémov čoskoro exploduje hlava, určite by ste mali vyskúšať arteterapiu.

Niekedy sa nám v živote stáva, že narazíme na nejaké prekážky. Zdá sa nám, že nech sa snažíme akokoľvek, nedokážeme prísť na vhodné a správne riešenie týchto problémov. Tak máme pocit, že nám z toho celého doslova vybuchne hlava. Dostať všetky tieto myšlienky preč nám príde úplne nemožné a cítime sa stratení. Aby sme sa vyhli zrúteniu, toto sú techniky a spôsoby, ktoré by nám mali pomôcť usporiadať a zjednotiť si všetky myšlienky.

V zúfalých časoch, keď nemôžme prísť na žiadne riešenie, môže nás zachrániť umenie. Ak ste ešte nepočuli o arteterapii, tento termín by ste si rozhodne mali čo najskôr osvojiť. Arteterapia je doslova liečba umením. Tento proces využíva rôzne techniky ako prostriedky na zmiernenie trápenia a zdroje úľavy. A čo je najlepšie, všetko, čo budete potrebovať, je len ceruzka a nejaké potreby na kreslenie.

Obyčajné kreslenie vám totiž pomôže upokojiť sa a pochopiť veci lepšie. Budete schopní myslieť priamo a zrozumiteľne. Všetko zmätok a chaos z vašej hlavy sa stratí. Tu je teda zoznam negatívnych emócií a vecí, ktoré by ste si pri nich mali kresliť – iba tak, sami pre seba, aby ste sa cítili lepšie. Sami na sebe spozorujete, že negatívne emócie odchádzajú.

Únava

Keď sa cítite unavení a vyčerpaní, mali by ste na papier kresliť kvety.

Hnev

Keď je človek veľmi nahnevaný, či veľmi rozčúlený, nedokáže myslieť jasne. Najlepšie sa vtedy upokojíte, ak budete kresliť obyčajné čiary.

Bolesť

Ak momentálne prežívate nejaké obdobie plné bolesti, vtedy by ste si napríklad mali postaviť nejaký model, zložiť puzzle alebo čokoľvek podobné. To vás dokáže zamestnať najviac a odvádza to tak pozornosť od vašej bolesti.

Nuda

Ľudia sa celkovo nudia naozaj veľmi často. Jednoduchý spôsob, ako zahnať nudu, je zobrať si nejakú omaľovánku a vyfarbovať ju použitím čo najväčšieho množstva farieb.

pexels.com

Smútok

Keď pociťujete smútok, vtedy by ste si na papier mali skúsiť nakresliť dúhu. Všetky jasné farby dodajú krásny a nový začiatok vašej mysli.

Strach

Keď pociťujete strach, taktiež by sme sa mali niečím zamestnať. Vtedy najviac pomôže, ak začnete napríklad niečo pliesť.

Starosti

Na starosti zase pomáha ušitie alebo zhotovenie hocijakej bábiky.

Rozhorčenie

Keď máte pocit, že ste rozhorčení, môžete si zobrať papier, roztrhať ho na malé kúsky a tie následne skladať do rôznych tvarov.

Úzkosť

Keď pociťujete úzkosť, pomôže  napríklad zloženie origami.

pexels.com

Napätie

Ak sa cítite napätí, najviac vám pomôže, ak si na papier budete kresliť vzory rôzneho typu.

Nostalgia

Niekedy sa stane, že vás prekvapí nostalgia. V takýchto prípadoch môžete kresliť bludisko.

Sklamanie

Kreslenie rôznych predmetov z miestnosti či portrétov vám pomôže zbaviť sa sklamania.

Zúfalstvo

V prípade zúfalstva je účinné, ak si nakreslíte vašu cestu smerom von. To, ako to urobíte, je len na vás.

pexels.com

Zmätok

Pri pocite zmätenia najviac pomôže kreslenie indických mandál.

Slabosť

V prípadoch, keď sa cítite slabí a zraniteľní, potrebujete dodať silu. Vtedy najlepšie zaberie, ak budete maľovať krajinu.

Pochybnosť

Ak o sebe pochybujete a nemôžte pochopiť svoje vlastné pocity, nakreslite si autoportrét.

Spomínanie

Ak si prajete zapamätať nejaký okamih, nakreslite si nejaké farebné vzory.

pexels.com

Zmiešané pocity

Kresba včelích plástov alebo kociek je účinná, ak si chcete dať svoje myšlienky dokopy.

Nerozhodnosť

Kreslite vlny alebo kruhy vtedy, ak potrebujete čas, aby ste prišli s tým najlepším možným rozhodnutím.

pexels.com

Zameranie

Keď kreslíte terče, pomôže vám to lepšie sa zamerať na vaše kľúčové ciele.

Pozri aj: TÚŽITE PO OSLOBODENÍ SVOJEJ MYSLE? POLOŽTE SI TÝCHTO 30 OTÁZOK

psych.sk (Alexandra Geletová), tapoos


Komentovať (0)