pixabay.com

/ 0 / Katarína Jankeje
Dnešná doba nám nedovoľuje poľaviť. Často ani netušíme prečo a zrazu bojujeme s pocitom, že ďalší deň už nezvládneme.

Dni, týždne a možno aj mesiace, pozná to každý. Aj tie úplne bežné veci a každodenné povinnosti sú v týchto chvíľach nesmierne náročné. Iba ráno vstať z postele, prísť do práce či absolvovať nákup je neprekonateľná úloha, ktorá nás stojí posledné zvyšky psychických i fyzických síl.

Dôvodov môže byť veľa – nedávne emočné a psychické vyčerpanie, trauma, zlomené srdce, úzkosť alebo aj depresia či iná duševná choroba. Podobnými pocitmi neschopnosti vrátiť sa do života človek prechádza aj vtedy, keď stratí nejakú blízku osobu. Niekedy ani dobre nevieme prísť na to, prečo neúspešne bojujeme s pocitmi bezmocnosti a prečo sa trápime.

I keď nasledujúce tipy nie sú zázračným receptom na okamžité prekonanie zlého životného obdobia, určite vám aspoň pomôžu zvládnuť mnoho náročných okamihov.

1. Poddajte sa dlhému a vyčerpávajúcemu plaču.

2.  Zavolajte niekomu blízkemu a vyrozprávajte sa.

3. Vezmite si deň voľna.

4. Povedzte NIE všetkým extra povinnostiam , či čomukoľvek, čo vás oberá v týchto chvíľach o čas.

5. Choďte do postele skôr než zvyčajne a zabaľte sa do čerstvo opratých perín s dobrou knihou

6. Dohodnite si stretnutie so psychológom.

7. Pozrite si vtipné či jednoducho milé seriály a filmy, ktoré vás svojím príbehom upokoja a pohladia na duši.

pixabay.com

8. Prečítajte si znova kapitoly a časti zo svojich obľúbených kníh.

9. Nebojte sa kohokoľvek požiadať o pomoc – priateľa, partnera, doktora či rodičov. Dajte blízkym vedieť, že ju potrebujete.

10. Vyspite sa. Doprajte si sedem až deväť hodín kvalitného spánku, bez mobilného telefónu vo vašej blízkosti.

11. Nezabudnite na dostatočný príjem tekutín a kvalitnej potravy.

12. Doprajte si dlhý a upokojujúci kúpeľ, možno s aromatickými sviečkami a olejmi, ak vám to vyhovuje.

13. Maznajte sa. S partnerom, svojím domácim miláčikom či huňatým vankúšom.

14. Vypíšte sa. Napíšte si svoje pocity, dojmy, všetko, čo vás práve trápi a možno hnevá.

15. Fyzicky sa zničte, či už je to pomocou jógy, behania, boxu alebo tanca. Využite čokoľvek, čo vás vie unaviť.

pixabay.com

16. Nájdite a prečítajte si  inšpirujúce výroky alebo skutočné príbehy inšpiratívnych ľudí.

17. Zamestnajte si ruky. Pečte, vyšívajte, maľujte, vyrezávajte….

18. Ak máte pocit, že sa na vás všetko valí, urobte si zoznam toho najdôležitejšieho, pomôže vám to ujasniť si myšlienky.

19. Meditujte, nemusíte pri tom stráviť dve hodiny. Ponorte sa do seba, hoci aj na päť minút.

20. Napíšte si zoznam 25 dôvodov, prečo je váš život krásny a prečo sa oplatí žiť.

21. Upratujte ale si zreorganizujte tie časti bytu, ktoré ste dlhé mesiace v dôsledku povinností obchádzali.

22. Choďte von medzi ľudí a na miesta, kde sa vás nebude nikto na nič pýtať. Navštívte múzeum, galériu, sadnite si s knihou na lavičku v parku.

pixabay.com

23. Naplno si užite vašu introvertnú stránku. Zrušte plány a strávte večer osamote.

24. Oddýchnite si od techniky. Vypnite si mobil či notebook, možno si dokonca na čas vymažte účty na všetkých sociálnych sieťach.

25. Rozmaznajte sa niečím, čo si zvyčajne odopierate, či už sú to lístky do divadla, taxi namiesto mhd alebo večera v dobrej reštaurácií.

26. Kúpte si kvety, veľa kvetov a rozmiestnite si ich po celom byte.

27. Vyvenčite svojho miláčika alebo navštívte miestny útulok a pomôžte so starostlivosťou o zvieratá.

28. Zhasnite svetlá a zízajte do prázdna. Nerobte absolútne nič.

29. Urobte si výlet k vode. Nemusíte hneď utekať k Slnečným jazerám, akákoľvek vodná plocha vo vašom okolí vo vás navodí upokojujúce a meditujúce pocity.

30. Vytvorte si dennú rutiny a držte sa jej. Pravidelnosť v období chaosu a stresu vám dodá potrebný pocit istoty.

Pozri aj: ĽUDIA NEVEDIA, ŽE TÝCHTO 7 VECÍ ROBÍTE PRETO, ŽE SI PRÁVE PRECHÁDZATE PEKLOM

psych.sk (Katarína Jankeje), themighty


Komentovať (0)