pixabay

/ 0 / Henrieta Balázsová
Toto sú štyri dôkazy, ktoré vám potvrdia, že ste psychicky silná osobnosť, aj keď vás na prvý pohľad možno prekvapia.

Veľa ľudí si myslí, že psychicky silní ľudia sú bezcitní a tvrdí. Vôbec to však nie je pravda, vedia len, ako s chladnou hlavou čeliť aj tým emotívnejším problémom. Dá sa pritom povedať, že psychicky silných ľudí charakterizujú tieto štyri znaky. Nájdete sa v nich aj vy?

#1: Ste realistický optimista

Pozitívne myslenie odmietajúce akékoľvek problémy a negativitu je dnes veľmi populárne, no má aj svoje nevýhody. Ak je váš optimizmus až prehnaný a nerealistický, k psychickej sile vám nepomôže. Riešením však nie je ani vyslovene negatívne myslenie, ale zlatá stredná cesta medzi obomi.

Realistický optimista si totiž udržiava pozitívny pohľad na veci, no nesnaží sa nasilu všetko vidieť „ružovo“. Všetko okolnosti prijíma takými, aké naozaj sú, teda bez zbytočného prikrášľovania, ktoré by mu prinieslo len ďalšie sklamanie.

Ako sa teda stať realistickým optimistom? Sociálna psychologička, Heidi Grantová Halvorsonová, radí nasledovné: „Spojte pozitívny prístup s reálnym zhodnotením každej situácie. Nevizualizujte si svoj úspech, predstavujte si jednotlivé kroky, ktoré vás k nemu dovedú.“

#2: Občas si poplačete

…a vôbec sa zato nehanbíte. Plač totiž vôbec nie je znakom slabosti. Je tým najúčinnejším prostriedkom, ktorý vám pomôže vyrovnať sa s problémami alebo s emóciami, ktoré vás „prerástli“.

Experimentálny psychológ Alex Goetz vysvetľuje, že „slzy smútku, ktoré vám vyjdú pri prežívaní nejakej negatívnej situácie obsahujú stresové hormóny. Práve preto sa po plači cítite lepšie a uvoľnenejšie – vaše telo práve vyplavilo ich veľkú dávku. Plač je indikátorom, že hladina vášho stresu dosiahla úroveň, ktorá je škodlivá pre vaše zdravie.“

pexels.com

#3: Cítite vďaku za dobré veci vo vašom živote

Je ľahké zamerať sa len na to zlé, predovšetkým v prípadoch, keď sa vám negatívnych udalostí nakopí za krátky čas naozaj veľa. Oveľa náročnejšie je však nájsť si aj v takýchto situáciách niečo, za čo by ste sa poďakovali. Nech je to čokoľvek – vaše zdravie, dobrý obed, či strecha nad hlavou, skúste za tieto veci, ktoré možno považujete za samozrejmosť, precítiť úprimnú vďaku.

Ako hovorí psychológ Robert Emmons, viaceré výskumy dokazujú, že precítenie vďačnosti výrazne zvyšuje kvalitu života a spokojnosť človeka so sebou samým. Ľudia, ktorí sa denne poďakujú aspoň za tri dobré veci vo svojom živote sú nielen psychicky odolnejší, ale aj šťastnejší a pozitívnejšie naladení.

#4: Nebojíte sa zodpovednosti

Ďalším znakom toho, že sa môžete považovať za psychicky silnú osobnosť je to, že sa nebojíte prijať zodpovednosť za to, čo sa vo vašom živote deje. Ak sa niečo pokazí, odmietate strácať čas sťažovaním sa a smútením, namiesto toho sa zo situácie poučíte a kráčate ďalej – s ešte viac vztýčenou hlavou.

Chybám sa ale nesnažíte vyhnúť za každú cenu, niekedy riskujete s vedomím, že môžete zlyhať. Uvedomujete si totiž, že nič nepokazí len ten, kto nič nerobí. Na svojich snoch pracujete tvrdo a nenecháte sa len tak niečím odradiť.

Pozri aj: OBJAVTE TLAČIDLO DELETE VO VAŠOM MOZGU. MÁME HO VŠETCI, LEN HO TREBA VEDIEŤ POUŽIŤ

psych.sk (Henrieta Balázsová), learning-mind.com


Komentovať (0)