Foto: pexels.com

/ 0 / Alexandra Geletová
Negatívny hlas vo vašej hlave nemusí vždy vyhrať.

Negatívne myšlienky a negatívny hlas dokážu udrieť kedykoľvek. Ich útok je ako bombardovania a nedokážeme ho poraziť. Negatívne myšlienky nás pomaly ničia a negatívny hlas nám neustále pripomína, aký sme nemožný, aký máme hrozný život, aké robíme neustále zlé rozhodnutia a ako celá naša existencia nestojí za nič. Existujú však spôsoby, ako naše negatívne myšlienky a negatívny hlas dostať pod kontrolu.

#1 Prijmite fakt, že taká myšlienka prišla

Nikdy svoje pocity a myšlienky nepotláčajte. Nesnažte sa ich vyhnať z hlavy. Musíte prijať fakt, že myšlienka, či už je negatívna alebo pozitívna, naozaj prišla, je tu a je reálna. Nie je nič horšie, než potláčať to všetko do úzadia, pretože, pamätajte si – všetko vás raz dobehne, a potom to bude ešte oveľa horšie.

#2 Pozrite sa na situáciu z iného hľadiska

Mnoho ľudí je samo na seba až príliš tvrdých. Takže nabudúce, keď sa negatívny hlas zase ozve, skúste sa na celú situáciu pozrieť tak, akoby sa to nedialo vám ale vášmu priateľovi. Povedzte si to isté, čo by ste povedali vášmu priateľovi, povzbuďte sa a nebuďte na seba až tak kritickí.

#3 Použite túto „3-krokovú metódu“, ktorá negatívnemu hlasu ani nedá šancu

Táto metóda pozostáva z troch krokov a stojí za to ju vyskúšať. Po prvé, zakričte vo vlastnej mysli STOP, kedykoľvek sa negatívny hlas znovu ozve. Po druhé, trikrát sa zhlboka nadýchnite a po tretie, predstavte si niečo pokojné, krásne a tiché, niečo, čo máte radi, niečo, čo vo vás vyvoláva pocit pokoja.

unsplash.com

#4 Udržujte si hlavu plnú pozitívnych myšlienok

V prvom bode sme spomínali, že žiadna myšlienka a žiaden pocit, ktorý už raz príde, by nemal byť potlačený. A aj keď nemôžete ovplyvniť každú jednu myšlienku, ktorá vám prejde hlavou, môžete ovplyvniť jednu dôležitú vec, a to či sa budete zameriavať na pozitívne alebo na negatívne veci. Či si budete udržiavať čistú a zdravú myseľ alebo nie. Áno, v oboch prípadoch vám budú prechádzať hlavou aj negatívne myšlienky, ale podstatné je, ktoré budú prevládať.

#5 Svoju negatívnu myšlienku si zaspievajte

Keď vás opäť zastihne negatívna myšlienka, skúste si ju nahlas zaspievať alebo povedať iným hlasom. Podľa výskumov, ak nejakú zlú myšlienku vyslovíte vtipne alebo až hlúpo, zmení sa aj váš prístup na celú vec a vy tú myšlienku už nebudete pokladať za negatívnu.

#6 Dajte vášmu negatívnemu hlasu nejaké meno

Dajte vášmu negatívnemu hlasu nejaké meno, napríklad Fero, a povedzte mu, že môže sedieť na zadnom sedadle, ale nikdy nebude šoférovať auto. Fero môže byť s vami kedykoľvek, ale vysvetlite mu, že musí byť ticho, aby ste mohli počúvať ten pozitívny hlas –  Fero totiž nemá vplyv na vaše rozhodnutia.

#7 Za každou negatívnou myšlienkou si povedzte „ale“

Napríklad: „Najviac na svete neznášam túto prácu ALE aj tak som dostatočne silný, aby som si našiel niečo nové a vydal sa iným smerom.“ Párovanie negatíva s pozitívom má dve zásadné výhody: po prvé, pripomína nám to, že máme kontrolou nad naším myslením. Po druhé, začneme častejšie spúšťať tie neuróny, ktoré zvyšujú optimizmus, pozitívne myslenie, sebadôveru a tvorivosť.

unsplash.com

Pozri aj: 5 klamstiev, ktoré takmer denne používa každý z nás (aj vy, a to bez toho, aby ste o tom vedeli)

bustle


Komentovať (0)