foto: Photo by Bruno Cervera on Unsplash

/ 0 / Alexandra Geletová
Ako na lepší a produktívnejší deň?

Zostať organizovaný a nemať vo veciach neporiadok je jedným z krokov vpred k realizácii väčších cieľov. Niektorí ľudia s tým vôbec nemajú problém. Vždy majú všetko pripravené a úlohy plnia načas. Pre iných je to však naopak, skôr ako nočná mora. Vo veciach majú chaos a všetko je  neprehľadné. Ak aj vy patríte k tej druhej skupinke a chcete sa stať viac organizovanou osobou, skúste do svojho života zaviesť týchto 8 zvykov.

#1 Vstávajte o 15 minút skôr

Nech žijete pod jednou strechou s kýmkoľvek, pokúste sa vstávať o 15 minút skôr, než zvyšok domácnosti. Nebudete musieť bojovať o kúpeľňu a sprchu a taktiež budete mať viac času pripraviť sa. Ak aj žijete sami, zobudiť sa 15 o minút skôr dokáže poskytnúť mnoho priestoru na všetky ranné činnosti a vy sa tak nebudete musieť naháňať.

#2 Nepozerajte na mobil hneď po prebudení

Určite mnohí z nás, keď sa ráno zobudia, ihneď berú do ruky telefóny a kontrolujú sociálne siete či pracovné maily. Tohto zlozvyku by ste sa mali vzdať čo najskôr. Budete sa cítiť šťastnejší, viac uvoľnení, pripravení vstať z postele a začať svoj úspešný deň.

unsplash.com

#3 Robte niečo, čo vás baví

Tento zvyk môže byť trochu náročnejší, ale vyhraďte si aj ráno čas na robenie niečoho, čo máte radi. Môže ísť o kreslenie, počúvanie hudby alebo iné aktivity. Jediná podmienka je časový limit. Povoľte si na vykonávanie činnosti iba päť alebo desať minút. Takéto praktizovanie obľúbených aktivít vám dodá dostatočnú energiu, nakopne vás a pomôže vám zachovať si čistú myseľ.

#4 Zaveďte si rutinu, ktorú budete dodržiavať

Každé vaše ráno môže byť hektické a chaotické aj kvôli tomu, že nemáte zavedenú žiadnu rutinu, ktorú by ste mohli nasledovať. Skúste si preto nejakú rutinu vytvoriť. Napríklad: po prebudení si najskôr zacvičíte, potom sa pôjdete naraňajkovať, potom vykonáte rannú hygienu, atď. Neskôr zistíte, že dodržiavanie týchto krokov vôbec nie je náročné a všetok stres zrazu zmizol.

#5 Nastavte si realistické ciele

Ak si však  do rutiny z predchádzajúceho bodu naplánujete veci, ktoré nemáte šancu ráno urobiť či stihnúť, vedzte, že to bude viesť len k ďalšiemu stresu. Organizovaní ľudia vedia, že si musia nastaviť iba realistické ciele, ktoré chcú dosiahnuť. Nie nadarmo sa hovorí: „pomaly ďalej zájdeš“. Posúvajte sa smerom vpred malými krôčikmi.

unsplash.com

#6 Jedlo si pripravte deň predtým

Príprava jedla môže ráno zabrať nejaký ten čas. To je možno jeden z dôvodov, prečo ste sa rozhodli vykašľať na raňajky a vynechať ich zo svojho jedálnička. Bohužiaľ, raňajky sú najdôležitejšie jedlo dňa. Oni vás naštartujú a dodajú vám energiu na celý deň. Keď si teda ráno nestíhate nič urobiť, skúste si to pripraviť už večer predtým a na druhý deň budete mať raňajky hotové.

#7 Veci za sebou vždy upracte

Predstavte si, že si ráno vyberáte, čo si dáte na seba. Kusy oblečenia, pre ktoré ste sa nerozhodli, určite nedáte späť do skrine. Namiesto toho ich hodíte na posteľ či stoličku s tým, že keď prídete z práce alebo zo školy, tak to celé poukladáte. A to je chyba. Keď prídeme po celom dni vyšťavení domov, chceme si oddýchnuť a zrelaxovať. Veci pohodené na posteli nám v tom však bránia. Organizovaní ľudia dbajú na to, aby mali mentálny a fyzický priestor pre to, čo chcú a potrebujú.

#8 Úlohu, ktorú nechcete robiť, urobte ako prvú

Zo všetkých tých úlôh, ktoré musíme urobiť, sa nájde minimálne jedna taká, do ktorej sa nám nechce. A práve túto úlohu by sme mali urobiť ako prvú, keď chceme mať lepší a produktívnejší deň bez stresu. Ak ju budeme neustále odkladať, nebudeme sa sústrediť na iné úlohy, a dokonca je možné, že sa k nej nakoniec ani nedostaneme.

Pozri aj: 5 psychologických dôvodov, pre ktoré by ste si každé ráno mali ustlať posteľ

powerofpositivity


Komentovať (0)