pexels.com

/ 0 / Alexandra Geletová
Rýchla doba na nás môže vplývať veľmi stresujúco. Niekedy si to ani neuvodumeje, no následky môžu byť naozaj katastrofálne. Práve preto sa treba spamätať, a čas od času spomaliť.

Veľmi rýchla a uponáhľaná doba nás núti žiť naozaj veľmi rýchlo, takže na spomalenie či nejaký oddych nemáme takmer vôbec čas. Z tohto rýchleho životného štýlu sme však častokrát veľmi unavení, vystresovaní, či dokonca môže to viesť aj k vážnejším chorobám. Mnoho ľudí si až potom uvedomí, že naozaj mohli žiť aj o maý kúsok pomalšie. Čo je však horšie, veľakrát si ani neuvedumeje, že v takomto zhone sme aj my. Preto, týchto 9 signálov ti určite napovie, že aj ty si až príliš vystresovaný a mal by si trochu ubrať.

Nechce sa ti vstávať z postele

Áno, áno, aj tí najpokojnejší z nás, alebo jednoducho každý má miestami chvíľky, kedy by kráľovstvo zvané posteľ neopustil a najradšej by prespal celý deň. Ale ak sa cítite opakovane veľmi unavený, psychicky aj fyzicky, a pretrváva to dlhšie, je čas zastať a vykonať inventúru všetkých starostí, ktoré vás ťažia. Stres nás totižto veľmi oberá o energiu, keďže “tajne” zapne všetky systémy v tele na plné obrátky a my sa tak môžeme cítiť oveľa viac vyčerpaní.

pexels.com
pexels.com

Nedarí sa ti zaspať

Presný opak predchádzajúceho bodu. Ďalší signál, ktorý vám hovorí, že ste vystavený až príliš veľkému stresu je, že celú noc sa prehadzujete zo strany na stranu, trháte sebou a snažíte sa zaspať, no spánok nie a nie prísť. Celý čas premýšľate nad starými úlohami a problémami, a v podstate v čase, keď ste pripravený ísť spať, len sami seba pretlačíte cez bod vyčerpania. Stresové hormóny pumpujú cez vaše telo na nezdravých úrovniach, len aby vám pomohli doslova prežiť ďalší deň. A ak sa takéto noci, po ktorých sa cítite viac vyčerpaný, než vyspatý či oddáchnutý pravidelne opakujú, možno by ste si mali urobiť vo vašom dennom rozvrhu niekoľko voľných miest.

Ste naozaj chorý – každý druhý deň

Keď ste v takomto rýchlo a stresujúcom režime, veľmi zaťažujete váš organizmus a tým pádom váš imunitný systém môže byť taktiež potláčaný a to až o 30 percent. To znamená, že s väčšou pravdepodobnosťou chytíte každé jedno prechladnutie alebo chrípku, ktorá sa okolo vás mihne. Takže, ak ste si všimli, že kvôli chorobe ste vymeškali už veľmi veľa akcií, školu či napríklad prácu, je to jeden zo signálov, že by ste mali trochu viac spomaliť.

pexels.com
pexels.com

Neviete kde ste čo dali, a často zabúdate

Fakt je, že naozaj malinká dávka stresu v niektorých situáciach (ako napríklad, keď ste požiadaný o prezentovanie vášho projektu pred ľuďmi) dokáže s našou mysľou urobiť naozaj úžasné veci, ktoré sme ani sami nepredpokladali. Ale, keď každý projekt, cvičenie, papier vás zrazu začne ťažiť tak, že už ani neviete čo robíte,nemáte plnú sústredenosť, nepremýšľate nad vykonávaním činnosti a tým pádom potom zabúdate kde ste jednotlivé veci položili, je to akoby stres priamo zaútočil na váš mozog.

Cítite, že vaša vlastná hlava je vám tesná a ide explodovať

Zamyslite sa nad tým, keď vás naposledy niekto vystrašil: zvraštili ste ramená, však? A vaše krčné svaly ste stiahli. Je to iba typická reakcia na nebezpečenstvo – zvierací inštinkt zakorenený v nás pre ochranu krčnej tepny. Ale, pravdou je, že náš mozog nedokáže rozlíšiť, či sa k nám práve blíži zúrivý tiger, alebo len máme zas ten pocit tiaže zo všetkých povinností, ktoré musíme ešte urobiť. Ak ak si na to nedáte pozor, tento pocit môže vo vás pretrvávať stále. Všetko napätie cestuje do zadnej časti krku a spôsobuje to napučanie ciev a tlačí na mozgové tkanivo. Aby ste sa však zbavili tohto nepríjemné úzkeho pocit vyvolaného stresom a bolesťami hlavy, niekoľkokrát za deň si sadnite vzpriamene, zhlboka dýchajte, dajte si bradu k hrudníku a potočte hlavou najprv pomaly doprava potom doľava.

pexels.com
pexels.com

Všetko vás dokáže rozľútostiť alebo naštvať

Každý z nás má dni, keď aj pri tých najobyčajnejších veciach sa nám chce plakať. Ale, ak žijete ako časovaná bomba plná citov, ktorá môže vybuchnúť kedykoľvek sa nás niekto čo i len krivo pozrie, niečo nie je v poriadku. Funguje to totiž tak, že stres vypne váš filter a naopak zapne sklony ihneď jednať a vaše inštinkty, takže vaša vnútorná šelma sa ukáže a všetky vaše pocity explodujú aj v situáciach, v ktorých by ste sa inak mali cítiť úplne v pohode.

Vaše brucho robí podivné veci

Možno je to plynatosť alebo žalúdočná problém pre ktorý trávite príliš veľa času v kúpeľni. No mozgové bunky máme roztrúsené v každom orgáne a pri niektorých ľuďoch ide nervozita rovno do brucha a preto môžme cítiť silnejší alebo slabší tlak v našom bruchu. Jednoducho všetko je pospájané a všeko so všetkým súvisí.

Niekedy je to, akoby ste zabudli dýchať

V určitých situáciach, nás môže zachvátiť niečo ako menší nával paniky, kedy sa nám rýchlo vymknú emócie z pod kontroly a môžme pociťovať dokonca až závrať alebo triašku. Je to preto, že niekedy, keď sme až prepracovaný, môžeme aj nevedomky zadržiavať dych, či potlačovať slzy a všetky emócie do úzadie, rozhodne by ste to nemali ignorovať. Neexistuje nič ako “spontánna panika”. Zadržovanie dychu, zrýchlené dýchanie, či závraty –  to sa môže a bude zhoršovať.

pexels.com
pexels.com

Pozri aj: ZNÁMI PSYCHOLÓGOVIA SA POZRELI NA TO, ČO S VAMI SPRAVÍ KRÁTKE ZDRIEMNUTIE POČAS DŇA. VÝSLEDKY PREKVAPIA KAŽDÉHO Z VÁS

psych.sk (Alexandra Geletová), seventeen.com


Komentovať (0)