8 skvelých tipov, ako si jednoducho a účinne doplniť hladinu dopamínu – hormónu šťastia, a tak sa nikdy necítiť smutne

pexels
Nedostatok dopamínu môže viesť k depresiám, negativite a k rôznym emočným problémom.

Pre náš organizmus je produkcia tohto hormónu nevyhnutná. Ak ho máte dostatok, nielenže sa k vám pocit šťastia dostaví jednoduchšie, ale pocítite dokonca zlepšenie aj v oblastiach ako pamäť, pozornosť, či rozhodovanie. Zvýšiť hladinu dopamínu vám pomôže týchto desať jednoduchých trikov.

#1: Všetkého veľa škodí

Alkohol, hazard, či dokonca horúčkovité nakupovanie vám síce poskytnú chvíľkový pôžitok, no ani zďaleka vaše problémy nevyriešia dlhodobo. Hľadajte preto veci a aktivity, ktoré vám poskytnú dlhodobú radosť.

#2: Cvičte

Akákoľvek fyzická aktivita zvyšuje hladinu dopamínu, serotonínu a endorfínu. Pravidelné cvičenie teda prospeje nielen vášmu telu, ale zaplaví šťastím a pocitom spokojnosti aj vašu myseľ.

pixabay.com

#3: Detoxikujte

Ak svojmu telu občas nedoprajete možnosť detoxikovať sa, vo vašom organizme sa hromadia nebezpečné toxíny a baktérie. Tie nielenže ohrozujú vašu imunitu, ale tiež zabraňujú tvorbe dopamínu.

#4: Zvýšte si hladinu tyrozínu

Hladina dopamínu porastie priamo úmerne so zvýšenou hladinou tyrozínu. Ten sa nachádza napríklad v zelenom čaji, v banánoch, či v avokáde. Dobrou správou je, že zvýšený obsah tyrozínu obsahuje aj červené víno a horká čokoláda. Samozrejme, platí bod č. 2 – všetkého veľa škodí.

#5: Hudba

Vraví sa, že hudba je liekom na všetko a tento prípad nie je výnimkou. Dokázalo sa, že počúvanie vašej obľúbenej hudby dokáže hladinu dopamínu výrazne zvýšiť. Podľa výskumov má na človeka veľmi pozitívny vplyv vážna klasická hudba, no výber je samozrejme len na vás.

pexels.com

#6: Plánujte rozumne

Mnohí z nás využívajú tzv. „to – do listy“, teda zoznam úloh, ktoré musia byť splnené. Dokázalo sa však, že ak si na zoznam pripíšete úlohu, ktorá by mala zmeniť viac ako 25% vašej doterajšej rutiny, je takmer isté, že zlyháte. Ak chcete do svojho života zaviesť nejaký nový zvyk, spravte to tak, aby ste tým zmenili max. 10% vášho zabehnutého spôsobu života. 10% sa považuje za dosiahnuteľné optimum, ktoré väčšina ľudí bez problémov úspešne zvládne.

#7: Kreativita

Nech sa budete venovať akejkoľvek kreatívnej činnosti, je zaručené, že hladina dopamínu vo vašom tele závratne stúpne. Jediné, čo potrebujete je odviazať sa a pustiť sa či už do kreslenia, písania, maľovania, spievania, či čohokoľvek iného.

#8: Výživové doplnky

Ak si výživové doplnky zvolíte správne, takisto vám môžu veľmi pomôcť. Na zvýšenie hladinu dopamínu môžete použiť napríklad Gingko bilobu, L-theanín, či kurkumín. Prírodným zdrojom dopamínu je napríklad zelený čaj, z ktorého si pokojne doprajte aj niekoľko šálok denne.

Pozri aj: 10 NAJČASTEJŠÍCH SKRYTÝCH A NENÁPADNÝCH SPÚŠŤAČOV ÚZKOSTI, O KTORÝCH BY STE MALI VEDIEŤ






Pridať komentár (0)