foto: pexels.com

/ 0 / Alexandra Geletová
Akým rozhovorom by ste sa v práci mali vyvarovať?

Či sa už sťažujete na vlastného šéfa, alebo rozoberáte s kolegami drámu okolo vašich vzťahov, niekedy sa jednoducho stane, že poviete viac, ako by ste mali a potom musíte znášať dôsledky. Aj keď sú vaši spolupracovníci vašimi najlepšími priateľmi, nikdy si nemôžete byť ničím istý. Taktiež, niektoré témy môžu byť pre ostatných nevkusné alebo nepríjemné. Na verejnosti preto nerozoberajte súkromné záležitosti do hĺbky a týmto 9 veciam sa v práci úplne vyhnite.

#1 Že si hľadáte novú prácu

Aj keď môže byť veľmi lákavé podeliť sa s ostatnými o to, že si hľadáte nové zamestnanie, snažte sa to udržať ako tajomstvo. Ak váš šéf zistí, že si hľadáte niečo nové, môže vaše rozhodnutie považovať za znak nedôvery. To môže spôsobiť ďalšie problémy, ak vám práca nevyjde a vy budete musieť ostať v tej starej.

#2 Že máte opicu

Iba ak nepracujete v kreatívnom a zábavnom prostredí s množstvom ľudí vo vašom veku, ktorí pravdepodobne tiež hýria celú noc – potom je najlepšie, ak to, že máte opicu, nebudete hovoriť nahlas.  Sťažovanie sa na všetky príznaky rozhodne nie je najlepší spôsob, ako zapôsobiť na kolegov či šéfa.

#3 Ako veľmi neznášate svojho šéfa

Ak pracujete niekde, kde je šéf naozaj hrozný, je ťažké udržať na uzde svoje negatívne emócie. Ale majte na pamäti, že takéto veci sa dokážu rozšíriť veľmi jednoducho a je otázkou času kedy sa to dostane aj k nemu a následky určite nebudú dobré.

unsplash.com

#4 Čo si naozaj myslíte o vašich spolupracovníkoch

Malé kancelárie a veľké správy, ktoré sa zaručene šíria rýchlo. Niekedy je lepšie nechať si svoj názor naozaj iba pre seba. Nechcete predsa, aby sa z vašej práce vytvorilo peklo.

#5 Ako veľmi ste neznášali predchádzajúce zamestnanie

Svet je tak malý, že nikdy neviete, kto sa pozná s kým. Aj z tohto dôvodu, že ľudia sú rôzne poprepájaní, je lepšie nechať všetky negatívne názory o vašej predchádzajúcej práci naozaj za sebou. Teraz už predsa sedíte v novej, takže vám to nijak nepomôže – maximálne tak uškodí.

#6 Vzťahy alebo sexuálny život

Takéto témy patria skôr na stretnutie pri káve s priateľkou, ale samozrejme, je na vás, aby ste sa rozhodli, čo je vhodné zdieľať s ostatnými a čo nie. Existujú totiž spolupracovníci, ktorí nechcú vedieť, ako dopadlo vaše rande. A načo zbytočne narúšať vzťahy medzi vami?

#7 Stav vášho mentálneho zdravia

Nie každý si v kancelárii sadne s každým. Kým Majka je vašou obrovskou oporou, Petra nemôžete ani vystáť a naopak. Je to prirodzené. Ale aj z toho dôvodu, že niektorí ľudia by vás nikdy nepochopili, pretože sú iné nátury, by ste si isté, veľmi súkromné informácie mali radšej nechať pre seba.

unsplash.com

#8 O tej veľkej oslave, ktorú máte o niekoľko mesiacov

Je nemožné nemiešať svoj osobný život s prácou, najmä ak plánujete niečo naozaj veľké – ako oslavu alebo svadbu. Určite sa nájdu kolegovia, ktorých pozvať nechcete, no celkom určite sa to k nim dostane. A znova, určite si nechcete z vašej kancelárie vytvoriť prostredie plné napätia a narušených vzťahov.

#9 Koľko peňazí zarábate / máte

Peniaze sú samozrejme najhlavnejším dôvodom, prečo do tej práce vôbec chodíte. Ale majte na pamäti, že nie všetci máte rovnakú mzdu a nikdy neviete, čo by niekto s takouto dôvernou informáciou mohol urobiť.

V práci by ste sa v prvom rade mali cítiť pohodlne. Vzťahy by mali byť priateľské a nie napnuté, čakajúce na výbuch ako časovaná bomba. A určite by ste mali vycítiť, čo si môžete dovoliť povedať, a čo naopak nie. Len si všetko premyslite, aby vám to v konečnom dôsledku neublížilo.

Pozri aj: 13 psychologických znakov, ktoré dokazujú, že váš kolega či priateľ je psychopat

bustle


Komentovať (0)