Foto: Photo by Rakicevic Nenad on Unsplash

/ 0 / Alexandra Geletová
Hypersenzitívni ľudia to v živote mávajú poriadne ťažké.

Byť vysoko citlivou osobou môže pre každého znamenať niečo iné. Pre niekoho to znamená, že ak vypije večer kávu, jeho srdce mu bije tak, že chce vyskočiť z hrude ešte aj nasledujúce ráno. Pre niekoho to znamená, že aj malý hrášok pod dvadsiatimi matracmi mu spôsobí bolesti chrbta – presne ako v tej rozprávke. Pre iného to zas môže znamenať, že aj malá nitka trčiaca zo svetra spôsobí začervenanie kože a škrabanie, no takisto to môže znamenať aj to, že kedykoľvek nejakej celebrite zomrie psík je to dôvod na dvojtýždňovú depresiu. A samozrejme, to nie je všetko. Ak ste vysoko citlivá osoba, určite sa to môže prejavovať aj inak. Tu je však, sedem tipov, ako by ste sa mali o seba starať, ak aj vy patríte do tejto skupinky ľudí.

#1 Odíďte z každej situácie, ktorá sa vám nepáči

Nudné rozhovory, negatívni ľudia, oslavy, kde chýba zábava a iné hrozné a ešte oveľa nepríjemnejšie situácie pravdepodobne nemá rado veľmi veľa ľudí. Ale hypersenzitívni ľudia sú ešte citlivejší, a preto akákoľvek zlá situácia je pre nich ešte stokrát horšia. A aká je jednoduchá rada, ak ste vysoko citlivý človek a ocitnete sa v takejto situácii? Jednoducho odíďte. Odíďte zo všetkého, o čom viete, že nie je dobré. Otázka môže znieť, je to naozaj také jednoduché? Len tak odísť? Odpoveď: áno. Je.

#2 Poproste ľudí, aby prestali robiť veci, ktoré vás rozčuľujú

Iných nezmeníte, to je dané. Ale ak vám niečo na danom človeku nesmierne vadí, nezostávajte ticho. Mnoho ľudí si to ani neuvedomuje. Niekedy stačí naozaj len ozvať sa a slušne poprosiť a dotyčná osoba prestane. Nie je to až tak zložité.

unsplash.com

#3 Vyhýbajte sa jedlám, po ktorých sa cítite mizerne

Ak aj vy patríte k vysoko citlivým ľuďom, nie je nič horšie, než mať zlý pocit zo seba samého. Dbajte na to, aby vaše stravovanie bolo v čo najväčšom súlade s tým, ako sa chcete cítiť. Alebo, inými slovami, jedzte hlavne to, čo máte radi a to, z čoho nemáte výčitky.

#4 Nepotláčajte žiaden zo svojich pocitov

Žiadna emócia a žiaden pocit nesmú byť potlačené do úzadia. Dajte ich zo seba von. Porozprávajte sa s iným človekom, napíšte ich na papier a rituálne ho spáľte, vykričte sa alebo si vybite tú energiu nejako inak. Hlavne to nikdy nepotláčajte ešte hlbšie do seba, pretože ak udrú, a oni raz udrú, bude to ešte oveľa horšie.

#5 Nešetrite na veciach a uprednostňujte kvalitu pred kvantitou

Keď idete napríklad na výlet, radšej si priplaťte za hotel, ak už dopredu viete, že v hostely alebo inom oveľa lacnejšom zariadení to nevydržíte, napríklad kvôli ruchu z ulice alebo nečistému prostrediu. Kupujte si oblečenie z kvalitných materiálov a jednoducho sa nebojte priplatiť si trochu viac za veci, ktoré zabezpečia, že sa určite nebudete cítiť nekomfortne.

#6 Skúste obmedziť kofeín

Byť vysoko citlivou osobou sa často spája s tým, že máte vysoko citlivý nervový systém. Vysoko citlivé nervové systémy však veľmi intenzívne reagujú na stimulanty. Kofeín s niekým nerobí nič, no na iných môže mať iný účinok – stačí šálka kávy na raňajky a ešte aj večer budete mať problém zaspať. Skúste sa preto odpozorovať, či na vás kofeín pôsobí priaznivo alebo skôr naopak – a podľa potreby ho obmedzte.

#7 Vyhýbajte sa negatívnym ľuďom

Áno, povie sa to oveľa jednoduchšie, než urobí, ale ako vysoko citlivá osoba už máte dosť svojich problémov, rozhodne si nepotrebujete pridávať na plecia ešte aj problémy ostatných. To, čo naopak potrebujete vo vašom živote, sú ľudia, ktorí vás budú podporovať a napĺňať radosťou a pozitívnou energiou.

unsplash.com

Pozri aj: Vysoká citlivosť nemusí byť vždy príjemná. Týchto 19 znakov vám prezradí, že patríte k hypersenzitívnym ľuďom

bustle


Komentovať (0)