foto: dailystoic.com

/ 0 / Henrieta Balázsová
Možno si poviete, že je to šialené, ale dajte tejto metóde šancu.

Meno Tim Ferriss sa mnohým ľuďom spája s takými bestsellermi ako 4-hodinový pracovný týždeň, 4-hodinové telo či Tools of Titans. Ide o svetoznámeho motivátora a “experta na ľahší život”, ktorý patrí dnes medzi najslávnejších autorov. Medzi ľuďmi je veľmi obľúbenou aj táto jeho metóda. Prezradí vám, prečo je lepšie zamerať sa na svoje strachy, než na svoje ciele. 

Ako povedal Seneca:

Viac trpíme vo svojich predstavách, než v skutočnosti.

Je nespochybniteľné, že je to pravda. Veď toľko našich strachov a najhorších hororových scenárov sa nikdy nenaplnilo (ak nie všetky). A paradoxne, najviac sa vždy obávame tých najmenej pravdepodobných vecí. Sú to práve naše iracionálne strachy, ktoré brzdia naše napredovanie, našu kreativitu a našu fantáziu.

pexels.com

Vizualizácia tých najhorších scenárov

Toto si aj na základe Senecovho výroku veľmi dobre uvedomoval aj Tim Ferriss, ktorý niekedy taktiež musel čeliť všetkým svojim strachom. No len do chvíle, kedy sa mu nepodarilo prísť na túto skvelú metódu.

Celé jej tajomstvo spočíva v tom, že ak vás niečo trápi, predstavíte si ten najhorší možný scenár, ako môže celá vec dopadnúť. Ako vysvetľuje sám Ferriss: “Ide o vizualizáciu toho najhoršieho scenára, ktorého sa obávate, a ktorý vám bráni v tom, aby ste podnikli akékoľvek ďalšie kroky. Ak sa vám to podarí, odbúrate tým to, čo vás paralyzuje.”

Tim Ferriss vystúpil s týmto svojím konceptom aj na svetoznámej konferencii TED, kde zožala jeho prednáška obrovský úspech. Vysvetlil v nej to, aké dôležité je uprednostniť “nastavenie strachu” pred “nastavením cieľov”.

ted.com

Vyskúšajte si túto metódu na sebe

Všetko, čo budete potrebovať, sú 3 hárky papiera a niečo na písanie. Následne sa riaďte týmito 3 krokmi:

Prvý hárok papiera si rozdeľte na 3 stĺpce:

Definovať: v tomto stĺpci definujte všetko, čoho sa obávate. Napíšte si to, čoho sa najviac bojíte a aj veci, o ktorých si myslíte, že by sa mohli pokaziť.

Zabrániť: v druhom stĺpci priraďte ku každej “katastrofe” z prvého stĺpca to, čo môžete urobiť, aby ste jej zabránili alebo aspoň znížili pravdepodobnosť, že sa stane.

Napraviť: v poslednom stĺpci popremýšľajte, ako by ste danú situáciu napravili, ak by sa naozaj stala a ak by sa najhorší scenár naozaj naplnil.

Na druhý hárok papiera si napíšte všetky výhody, ktoré by mohli vyplývať z toho, ak svoje strachy prekonáte a spravíte to, čoho sa tak bojíte.

A na záver, na tretí hárok si napíšte, čím zaplatíte za to, ak to, čoho sa bojíte, nespravíte.

pexels.com

Týmto spôsobom sa vám podarí identifikovať to, čoho sa bojíte najviac, no zároveň dospejete k záveru, že žiadna situácia nie je neriešiteľná. A ako hovorí samotný Ferriss: “Nezabúdajte, že riešenie tých najväčších výziev a problémov nebude nikdy pohodlné.”

Čo si myslíte o tejto metóde? Vyskúšate ju?

Pozri aj: 30-dňová výzva: tento plán vám pomôže zbaviť sa strachu a žiť bezstarostný život, po ktorom ste vždy túžili

thepowerofideas


Komentovať (0)