Foto: pexels.com

/ 0 / Henrieta Balázsová
Zdá sa, že záleží naozaj na každom detaile…

Sprchovanie sa studenou vodou, návšteva solária či spôsob, akým píšete maily. Pravdepodobne vás to prekvapí, no tieto veci toho o nás prezrádzajú oveľa viac, než by sme si mysleli…

Nakupovanie bio potravín

Toto zistenie je naozaj zvláštne, no istej štúdii sa podarilo dokázať, že ľudia, ktorí nekonzumujú nezdravé potraviny a nakupujú výhradne kvalitné potraviny v bio kvalite súdia iných ľudí častejšie, než ľudia, ktorí si na zdravých potravinách až tak nepotrpia. Voči ostatným sú tak veľmi subjektívni a zvyčajne sú menej altruistickí.

Autor tejto štúdie vysvetľuje jej výsledky nasledovne: “Ľudia si myslia, že ak nakúpia bio potraviny, spravili dobrú vec a teraz sa už môžu správať neeticky. Je to niečo podobné, ako keď si jeden deň odcvičíte v posilňovni tréning a na ďalší deň si kvôli tomu doprajete poriadne veľký zákusok – lebo predsa už môžete.”

pexels.com

Návšteva solária

Napriek tomu, že dnes už vieme, že tento zvyk nášmu zdraviu príliš nelichotí, stále sa nájdu ľudia, ktorí solárium navštevujú pravidelne. Istej štúdii sa však podarilo dokázať, že ide o ľudí, ktorí majú zvyčajne veľký problém s nejakou závislosťou – tak napríklad je až 6x väčšia pravdepodobnosť, že alkoholikom sa stane človek, ktorý pravidelne navštevuje solárium, než človek, ktorý ho nenavštevuje.

Sprchovanie sa v studenej vode

Ak sa radi sprchujete práve v studenej vode, zrejme vás nepoteší, čo sa podarilo zistiť výskumníkom. Podľa nich sú totiž milovníci takejto osviežujúcej sprchy tvrdohlaví, egocentrickí a nemajú radi názory druhých.

Nákupné tašky na opakované použitie

Igelitky sa (našťastie) pomaly vytrácajú a dúfajme, že už čoskoro ich definitívne nahradia látkové tašky na opakované použite. Ak ich však používate už teraz, možno nám prezradíte, či sa vedci v tomto výskume mýlili alebo nie.

Podarilo sa im totiž zistiť, že aj ľudia používajúci takéto tašky majú podobne ako ľudia nakupujúci bio potraviny pocit, že robia niečo “navyše”. Práve to je dôvodom toho, prečo v ich ekologických taškách častejšie končia nezdravé potraviny, ako napríklad sladené nápoje, čipsy či čokoláda. Za službu pre prírodu sa jednoducho nejak potrebujú odmeniť.

pexels.com

Ako vyzerá vaša e-mailová schránka?

Aj to o vás totiž prezrádza mnoho. Tak napríklad, ak ste alergickí na slovo “newsletter” a každý jeden automaticky vyhadzujete do koša ešte pred jeho prečítaním (vitajte v klube), znamená to, že máte radi poriadok a veci máte radi pod kontrolou. Ak si maily vymazávate hneď, ako považujete danú vec za vybavenú, je to znak perfekcionizmu.

Pozri aj: TEST: Prečítajte si, čo o vašej osobnosti prezrádza vaša obľúbená káva

brightside


Komentovať (0)