Foto: youtube.com (screen)

/ 0 / PetraSus
Na základe zovňajšku súdime ľudí často oveľa viac, než sme si vôbec ochotní pripustiť.

Stretneme niekoho na ulici a hneď si všímame, čo má oblečené, aký má účes, či je jedinec upravený, čistý, akej farby má pleť a podvedome zhodnotíme, či je nám dotyčná osoba sympatická alebo ani príliš nie. Všetko sú to podvedomé procesy, ktoré sa dejú, pretože svet okolo seba potrebujeme mať usporiadaný, potrebujeme mu dať nejaký zmysel a mať všetko utriedené.

Niekedy však zachádzame priďaleko a predsudky nás ženú ku konaniu, ktoré nikomu nepadne dobre. Práve takéhoto správania sa týka aj sociálny experiment spoločnosti Carlsberg, ktorý sa odohral v Belgicku. Zodpovedná je zaň kampaň agentúry Duval Guillaume.

O čo vlastne ide?

Predstavte si, že dostanete chuť pozrieť si v kine nejaký film. Kúpite si lístky, niečo na pitie a nejaký ten popcorn. Keď však vkročíte do kinosály, tá je plná motorkárov – dlhovlasých či holohlavých, potetovaných a v kožených odevoch.

Ostali len jediné dve voľné miesta, a to presne v strede medzi všetkými tými ľuďmi, pričom niektorí si vás obzerajú, ako keby ste im ukradli večeru priamo spopod nosa.

Čo urobíte?

Pretlačíte sa cez dav motorkárov a v pokoji si film pozriete, alebo sa radšej otočíte, oželiete lístok a poviete si, že si film radšej pozriete inokedy? To, ako to vyzeralo v skutočnosti, si môžete pozrieť v tomto videu.

Skrytá kamera

V kinosále bola „narafičená“ skrytá kamera, ktorá zachytávala správanie ľudí, ktorí netušili, že sa stali súčasťou sociálneho experimentu. Niektorí so znechutením konštatovali, že za toto si predsa neplatili. Iní ťahali preč svojich partnerov s otázkou, či videli tých mužov. Niektorí sa poobzerali a radšej odišli.

Odmena pre „odvážnych“

Našli sa však aj takí, ktorí to brali s humorom, pomedzi motorkárov sa pretisli a posadali sa na voľné miesta. Keď tak urobili, čakalo ich prekvapenie. Muži sediaci vedľa nich im ponúkli pivo, keďže na experimente sa podieľal aj výrobca piva značky Carlsberg, po ktorom experiment dostal svoje pomenovanie.

Celá kinosála začala jasať, pískať a tlieskať odvážlivcom, ktorí predsudky prekonali a rozhodli sa nebrať ohľad len na zovňajšok prísediacich mužov. Aj veľký potetovaný motorkár s holou hlavou a v kožených nohaviciach predsa môže mať srdce na správnom mieste a byť milým a dobrým človekom. Dokonca môže byť milší, ako náhodný okoloidúci v obleku.

Čo by ste v kine urobili vy? Sadli by ste si medzi motorkárov?

Pozri aj: Šialený experiment z roku 1965: 16-ročný chlapec skúšal, koľko vydrží bez spánku. Dodnes je držiteľom svetového rekordu

youtube


Komentovať (0)