Efektívne rady, ktoré vám pomôžu spraviť vašu prácu oveľa skôr

Pixabay
Ako sa dokážete v tejto chvíli sústrediť na pracovné, či osobné úlohy? Máte problém zamerať sa na jednu činnosť a naplno sa jej venovať? V tomto článku nájdete návod, ako sa môžete sústrediť na užší objem pracovných, či osobných úloh.

Sústredenie je schopnosť našej mysle zamerať sa na jednu činnosť a plne sa jej venovať. Cieľom sústredenia je usmernenie našich myšlienok do jedného bodu, v ktorom je myseľ vysoko efektívna.

Mnoho z nás má v dnešnej dobe problém s koncentráciu na úlohy či prácu. Sústredenie a užšie zameranie je kľúčom k efektívnej práci, ba čo viac, k spokojnému životu. Pokiaľ upriete svoj zrak na veľký cieľ širšieho rozsahu, rozptýlite tým svoju pozornosť.

pixabay
pixabay

Užšie zameranie vám umožní odvádzať prácu lepšie. Najlepšie spoločnosti robia menej, ale robia to lepšie. Prečo je teda lepšie sústrediť sa na užší objem práce? Ďalším z najväčších problémov, ktorý má mnoho ľudí vo svojej kariére s pracovnými úlohami, projektami či podnikateľskými aktivitami, je príliš široké zameranie. Pre lepšie pochopenie uvediem zopár príkladov.

  • Pracujete na príliš veľkom množstve projektov či úloh a snažíte sa časovo stíhať všetko.
  • Používate mnoho aplikácií k riadeniu úloh či projektov a potom v nich máte chaos a zmätok.
  • Snažíte sa pre každého zákazníka robiť všetko a tým sa príliš zahlcujete.
  • Snažíte sa byť pre každého všetkým, ale nakoniec to neskončí dobre.

Pointa spočíva v tom, že sa stále snažíte vyberať medzi zvládaním všetkého, no v biednej kvalite, alebo sa sústredíte a budete robiť len malú časť vecí, no skutočne dobre a kvalitne.

Pokiaľ sa zameriavate na čokoľvek, pozerajte sa na to viac z blízka a do hĺbky. Čo z vašich úloh či činností je úplne nevyhnutné a čo nie je zas až tak dôležité? Porovnajte si najvyššie priority a súčasne premýšľajte nad tým, koľko času budete venovať každému objektu svojho sústredenia. Môžete sa zbaviť či delegovať nejaké úlohy? Môžete sa zamerať na menšiu časť zákazníkov?

pexels
pexels

Z vlastnej skúsenosti vám viem povedať, že ak si stanovíte najvyššie priority, máte drvivú časť práce za sebou. Samozrejme, nie vždy to je jednoduché, obzvlášť pokiaľ pracujete v tíme či kolektíve. V tom prípade bude dobré ak sa budete riadiť nasledujúcimi odporučeniami.

pexels
pexels
  • Ukážte tímu či kolektívu príklady projektov alebo spoločností, ktoré uspeli vďaka užšiemu zameraniu, ale aj problémy, ktoré so sebou nesie široké zameranie – aby vznikol kontrast.
  • Nepoľavujte a sústreďte sa na užšie zameranie aj v osobných úlohách.
  • Nemusíte všetko zmeniť za jednú noc. V tom je sila drobných zmien – môžete svoje sústredenie zužovať pomaly. Pomaly robte menej, jedno po druhom a uvidíte, ako sa vám podarí zmeniť pracovné návyky.
  • Pokiaľ budete robiť jedno po druhom, teda v danom čase sa budete venovať jednej aktivite, zistíte, že to nie je až také ťažké ako ste si možno mysleli. Zlepšenia, ktoré prídu spolu s užším zameraním, vám dodajú odvahu pokračovať v zjednodušovaní a prispôsobovaní si práce a úloh.
psych.sk (Lukáš „digitálny kouč“ Franko), Leo Babauta



Video týždňa



Pridať komentár (0)