foto: edgehill.ac.uk

/ 0 / Michaela
Veda sa snaží preskúmať problém z každej strany. A niekedy pritom potvrdí to, čo už síce dávno vie väčšina z nás, no v tom každodennom zhone na to akosi zabúdame...

Mnoho študentov zažíva v tomto období neskutočný stres. Kvantum učiva im nedá spávať, dopujú sa „zaručene prírodnými“ prípravkami na učenie, ktoré zapíjajú hektolitrami kávy a energetickými nápojmi. Neraz v honbe sa spravenou skúškou obetujeme aj svoje zdravie…

No tak sa ukazuje, že toto nie je práve najlepšie riešenie. Neraz tá najlepšia možnosť býva až prekvapivo jednoduchá. Aby nám mozog fungoval na plný plyn, treba v ňom aktivovať centrá, ktoré dosť zanedbávame, keď sedíme po nociach nad skriptami. Ako teda zvládnuť neskutočnú psychickú záťaž, ktorá sa na nás valí zo všetkých strán?

Športujte. Hýbte sa!

Tak znie rada vedcov z Hardvardu. Áno, niekde v podvedomí máme zakotvené formulky o tom, aký je fyzický pohyb dôležitý a blá blá blá… No tak sa zdá, že naozaj to je tak. Dve najnovšie štúdie, ktoré vedci publikovali svorne tvrdia, že „aeróbne cvičenie je kľúčom nielen k dobre fungujúcej hlave, ale aj k srdcu.“ Zistili, že akékoľvek aeróbne cvičenie, ktoré zvýši tepovú frekvenciu a aj sa pri ňom trošku zapotíme, výrazne zlepší pamäť. Vedci teda odporúčajú pravidelne športovať, pričom by sme sa tejto činnosti mali venovať nepretržite aspoň 45 minút.

pixabay.com

Nemusíte sa však potiť len vo fitnescentre. Robte to, čo vás baví. Kráčajte, bežte alebo sa choďte prejsť. Fyzická aktivita a pohyb výrazne pomáha ľuďom, ktorí trpia aj chronickou depresiu. Ukázalo sa, že už len 30-minútová chôdza po dobu 10 dní výrazne redukovala príznaky depresie. A z tejto „liečby“ vám nehrozia žiadne vedľajšie účinky.

„Pravidelným športovaním sa výrazne redukuje stres, ktorý sa nahromadil v tele a vyplavujú sa stresové hormóny ako adrenalín, kortizol a podobne,“ tvrdia výsledky štúdie publikovanej v Jornal of Physical Therapy Science.

Taktiež štúdia zverejnená v britskom časopise British Journal naznačuje, že najlepšie výsledky pochádzajú z kombinácie aeróbneho a silového cvičenia. Preto treba skombinovať to, čo vás baví najviac. U starších ľudí vo veku 60-88 rokov štúdia taktiež ukázala zaujímavé výsledky. Pravidelná, minimálne tridsať minútová chôdza štyrikrát do týždňa po dobu dvanástich týždňov posilňovala prepojenia v mozgu, ktorých oslabenie sa spája so stratou pamäti.

pixabay.com

Tak ak si za nič na svete neviete zapamätať komplikované vzorce aminokyselín, hoďte na chvíľu skriptá do kúta, vytiahnite staré tričko a tepláky a choďte sa prebehnúť do parku. Cestou môžete vyzdvihnúť aj kamošov, ktorí si vybehli na pivo. A nezabúdajte si dávať pozor. Ťažko sa učí s natrhnutou šľachou.

Pozri aj: Je to potvrdené! Viaceré štúdie dokázali priaznivý vplyv turistiky na ľudský mozog

iflscience.com


Komentovať (0)