Foto: Unsplash.com/Andalucia Andaluia

/ 0 / Henrieta Balázsová
Tak sa zdá, že na “nevyspatosť” sa už nebudete môcť sťažovať…

S najväčšou pravdepodobnosťou ste si doteraz mysleli, že prerušovaný spánok má na váš organizmus, na vašu náladu a na vaše emócie nepriaznivý vplyv. Prekvapí vás to, ale nová štúdia dokázala niečo iné. Nie je to tak celkom pravda.

Vyzerá to tak, že rovnica viac spánku = lepšia nálada je síce pravdivá, ale rovnica menej spánku = viac negatívnych myšlienok tak celkom neplatí. Prekvapení? My tiež. Preto sme sa na to rozhodli pozrieť bližšie.

Nová štúdia tvrdí, že neprerušovaný, teda ničím nerušený a pokojný sánok, samozrejme na niečo dobrý je. Je totiž obzvlášť prospešný pre posilnenie pocitu sympatií voči ostatným, priateľskosti či pre nárast energie.

Štúdia sa však rozhodla svoju pozornosť zamerať aj na prerušovaný spánok. Do svojho spánkového laboratória si na 3 noci pozvala 3 skupiny ľudí.

  • Prvá skupina bola počas noci niekoľkokrát prebudená.
  • Druhá skupina chodila spávať neskôr, než bola zvyknutá.
  • Tretia skupina spala v zvyčajný čas pokojým a neprerušovaným spánkom.

Výsledky však boli viac než prekvapivé. Asi každý z nás by predsa predpokladal, že prvá skupina, ktorá spala nepokojne a najmenej, bude počas dňa podráždená a nebude mať dobrú náladu. Opak je však pravdou.

pixabay.com

Účastníci výskumu si počas jednotlivých dní museli zaznamenávať, koľko mali pozitívnych a koľko negatívnych myšlienok.

Ukázalo sa síce, že ľudia, ktorí spali prerušovaným spánkom mali o 31% menej pozitívnych myšlienok – boli teda menej motivovaní či energickí, no prekvapivé je, že počet ich negatívnych myšlienok bol približne rovnaký, ako u ľudí, ktorí spali pokojne.

Ľudia, ktorí išli spať neskôr, než ako sú zvyknutí, mali oproti tretej skupine o 12% menej pozitívnych myšlienok, no počet myšlienok negatívnych bol opäť približne rovnaký.

Z toho teda vyplýva zaujímavý záver, a to síce že nedostatok spánku nie je príčinou negatívnych či pochmúrnych myšlienok. Za čo však môže, je znížený výskyt tých pozitívnych.

Prekvapil vás tento výskum a súhlasíte s ním?

Pozri aj: 11 mimoriadne zvláštnych vecí, ktoré sa vám môžu stať počas spánku

spring


Komentovať (0)