Foto: Photo by Sydney Sims on Unsplash

/ 0 / Henrieta Balázsová
Ich konzumáciou spravíte niečo nielen pre svoje zdravie, ale aj pre svoju dušu.

Depresia je veľmi komplexným ochorením, s ktorým sa môže počas svojho života stretnúť naozaj ktokoľvek z nás – a to vo väčšine prípadov práve vtedy, keď to budeme čakať najmenej. Samozrejme nikto nemá úplnú kontrolu nad tým, aké udalosti mu život prinesie do cesty, čo však ovplyvniť môžeme (a aj by sme mali) sú činnosti, ktoré vzniku depresie bránia. A práve medzi ne patrí aj konzumácia tejto skupiny jedál.

Možno vás to prekvapí, no výskumom sa podarilo dokázať, že jedenie surovej zeleniny a ovocia výrazne znižuje riziko vzniku depresie. Konzumácia týchto potravín však nemá len dlhodobé účinky, ale aj krátkodobé – okrem iného nám totiž výrazne zlepšujú náladu.

Ako hovorí autorka štúdie, Dr. Tamlin Connerová: “Podarilo sa nám dokázať, že najlepšie účinky má na našu psychiku surová zelenina a surové ovocie. Ak boli rovnaké potraviny uvarené či zakúpené v konzerve, tieto účinky sa nepotvrdili. Ako ideálne množstvo sa pritom ukázalo 6 malých porcií surovej zeleniny či surového ovocia denne.”

pexels.com

Vedcom sa podarilo zostaviť aj “rebríček” tých druhov ovocia a zeleniny, ktoré na našu psychiku vplývajú najvýraznejšie a najlepšie. Uprednostnite preto nasledovné:

  1. mrkva
  2. banány
  3. jablká
  4. tmavozelené lístky (napr. špenát)
  5. grapefruit
  6. hlávkový šalát
  7. citrusy
  8. bobuľové ovocie
  9. uhorka
  10. kivi

Doprajte si preto chutný zeleninový či ovocný šalát, spravíte niečo nielen pre svoje telo, ale aj pre svoju myseľ.

Pozri aj: Toto je 6 vecí, ktoré majú spoločné ľudia trpiaci skrytou depresiu. Ak o nich budete vedieť, môžete niekomu zachrániť život

spring


Komentovať (0)