Foto: pexels.com

/ 0 / Alexandra Geletová
Možno sú trochu zvláštne, ale za pokus predsa nič nedáte, nie?

Spánok je náš najlepší a najhorší nepriateľ. Vieme, že ho potrebujeme, pretože nič nás nedokáže natoľko uvoľniť a dobiť energiou, ako kvalitný spánok. Ale na druhej strane sú tu noci, keď s ním doslova bojujeme, prehadzujeme sa v posteli, skúšame všetky možné polohy a on nie a nie prísť. Ak máte pocit, že ste vyskúšali už naozaj všetko a nič nezaberá, potom sú tieto naozaj prekvapivé triky úplne ako stvorené pre vás.

#1 Dýchanie cez ľavú nosnú dierku

Ak nemôžete zaspať, pretože vám hlavou neustále víria myšlienky, skúste minútu či dve dýchať cez ľavú nosnú dierku tak, že tú pravú si zakryjete. Môže to znie čudne, ale tento trik vychádza z jogínskej vedy, ktorá hovorí, že ľavá nosná dierka umožňuje prístup k energii, ktorá pomáha upokojiť. Potom by ste mali byť dostatočne uvoľnení na to, aby ste zaspali. Čo myslíte, stojí to za pokus, nie?

#2 Pohár horúceho mlieka

Je to jedna z tých babských rád, ktorú mnoho ľudí využíva už roky a funguje. Pohár horúceho mlieka môže mať dostatočne upokojujúce účinky a my rýchlejšie zaspíme – presne ako vtedy, keď sme boli ešte len deťmi a rodičia nám dávali piť mlieko pred spaním. Pozn.: Môj dedko nedá dopustiť ani na horúce mlieko s medom či iba čistú lyžičku medu. Môžete vyskúšať, ktoré z toho na vás funguje najlepšie.

pexels.com

#3 Namočiť nohy do studenej vody

Ak máte problémy so zaspávaním, pomôcť by mohlo aj ak si napustíte vaňu a na chvíľu sa postavíte do studenej vody. (Alebo stačí, aj ak si nohy omočíte len v umývadle.) Pomáha to pri redukcii nadmerného tepla v tele, ktoré bráni spánku, uvoľní vás to a vám sa bude lepšie a rýchlejšie zaspávať.

#4 Gúľanie očami

Možno to znie naozaj prekvapivo a neviete, čo si o tom máte myslieť, ale gúľanie očami simuluje pohyb vašich očí pri spánku a preto to odborníci uvádzajú ako ďalší zo spôsobov, ktorý by vám napomohol k spánku.

#5 Krúženie nohami

Najskôr oči, teraz nohy. Akokoľvek zvláštne to môže znieť (a ešte zvláštnejšie vyzerať), aj trochu rôzneho krúženia s nohami vo vzduchu vám môže pomôcť k uvoľneniu a lepšiemu spánku.

#6 Spanie na gauči

Nie je to práve jeden z tých najlepších a pre vás najzdravších nápadov a už vôbec by ste to nemali robiť pravidelne. Ale ak vás trápi nespavosť, odporúča sa, aby ste  nejako „zmenili svoju posteľ“ – napríklad nové posteľné prádlo alebo jej premiestnenie do iného kúta v izbe. Z tohto istého dôvodu aj niektorí ľudia idú spať na gauč alebo do hosťovskej izby, keďže potom majú pocit zmeny prostredia a zaspáva sa im oveľa jednoduchšie.

pexels.com

#7 Nočný strojček na zuby

Kým mnoho ľudí neznáša zaspávať s cudzím objektom v ústach a nočný strojček sa pre nich stáva akousi nočnou morou, vedci tvrdia, že práve aj vďaka tomu sa dá dosiahnuť rýchlejšie zaspávanie a lepší spánok. No ktovie, či je to naozaj tak.

#8 Tlmenie hluku

Kto by to bol povedal, že nadmerný hluk môže vplývať na náš spánok? Ale nie, vážne, niekedy je to aj ten najmenší hluk, ktorý nás delí od pokojného spánku. Takže ak zavretie okien a dverí nepomáha, skúste štuple do uší a redukujte hluk na minimum.

Pozri aj: 11 mimoriadne zvláštnych vecí, ktoré sa vám môžu stať počas spánku

bustle


Komentovať (0)