foto: pexels.com

/ 0 / Michaela
Aj vy máte mozog zavírený negatívnymi myšlienkami? Prinášame vám prvú pomoc, ktorú stojí za to vyskúšať.

Niekedy je pre nás veľmi ťažké nepodľahnúť strachu a obavám. Nájdeme si 1000+1 dôvodov, prečo sa strachovať. Neustále sa hodnotíme a posudzujeme a tak zo dňa na deň čoraz viac podliehame toxickým myšlienkam. No ak použijeme psychológmi overené techniky, môžeme sa raz a navždy dostať z večne negatívneho kolotoča. 

Deborah L. Devis, psychologička s niekoľkoročnou praxou, sa podelila o 10 základných a nenáročných techník, ktoré vám pomôžu nepodľahnúť strachu a negatívnym myšlienkam. Sú užitočné a nezaberú vám veľa času. Preto stojí za to ich vyskúšať.

#1 Urobte si pohodlie

Photo by Brooke Cagle on Unsplash

Ak na vás útočí strach či panika, urobte si pohodlie. Hoci by to malo znamenať, že si sadnete na zem uprostred sídliska. Keď správnou polohou uvoľníte telo, aj myseľ sa bude cítiť menej napätá. Určite sa vám bude ľahšie premýšľať.

#2 Zavrite si oči

Týmto jednoduchým úkonom eliminujete okolitý vplyv a dokážete sa viac pozrieť sami do seba. Stačí pár sekúnd, ktoré vám však môžu pomôcť nájsť stratenú rovnováhu. Zároveň si tak udržíte prepotrebný odstup od svojho okolia.

#3 Precíťte svoje telo

Pomaly presuňte svoju pozornosť na jednotlivé časti vášho tela. Uvoľnite ruky, hlavu, nohy a vychutnajte si to naplno. Nech sa deje, čo sa deje. Keď nejde o život, nejde o nič.

#4 Sústreďte sa na dýchanie

Nie je to hlúposť. Táto síce stará, no zato osvedčená technika, naozaj funguje. Keď cítite, že vás prúd negatívnych myšlienok unáša tam, kde vôbec nechcete, skúste sledovať svoje dýchanie. Pomaly, pravidelne dýchajte a uvidíte, ako sa vám uľaví.

#5 Počúvajte svoj dych

Photo by Jake Melara on Unsplash

Nech to znie akokoľvek čudne, aj do zvuku vlastného dychu sa dá započúvať. A to vás tiež môže upokojiť viac, než si myslíte.

#6 Pozorujte, ako sa vám dvíha bránica

Viacero odborníkov sa zhodne na tom, že pri permanentnom strese sa oplatí pozorovať svoje telo. Tentoraz sa však zameriame na bránicu. Pozorujte, ako vám stúpa a  klesá. Určite sa čoskoro dostanete do pokojného stavu.

#7 Keď budete mať pod kontrolou svoj dych, začnú sa diať malé zázraky

Ak ste zvládli tieto kroky, možno budete prekvapení tým, čo sa bude diať. Vaša myseľ sa prepne do iného, oveľa pozitívnejšieho režimu. Už nebude silou-mocou hľadať negativitu, ale zameria sa na riešenie. A to stojí za to, však?

#8 Mozog sa nastaví na inú úroveň

Photo by Anton Darius | Sollers on Unsplash

V tejto fáze sa pomaličky zbavujete stresu. Vaša myseľ bude mať konečne čas všímať si veci, ktoré doposiaľ prehliadala. A aj to môže prispieť k pozitívnemu riešeniu. Veď nie náhodou sa hovorí, že žiadna kaša sa neje taká horúca, ako sa uvarí.

#9 Trpezlivosť ruže prináša

A v nastavení na pozitívnu vlnu to platí dvojnásobne. Každé úsilie sa počíta. A raz sa to určite pohne dopredu. Už ste však urobili prvý krok. Rozhodli ste sa nepoddať negatívnym pocitom. A to sa ráta.

#10 Všetko si v pokoji premyslite

Nedajte sa dotlačiť na niečo, čo nechcete. Nechajte si čas na rozmyslenie. Určite sa vám to oplatí.

Veríme, že vám rady tejto psychologičky pomôžu pohnúť dopredu.

Pozri aj: Duchovný guru Osho a jeho 15 najkrajších citátov

thepowerofideas


Komentovať (0)