Foto: thezurnal.sk

/ 0 / Henrieta Balázsová
Počuli ste už o slovenskom motivačnom diári The Žurnál?

Na pultoch kníhkupectiev vídate určite desiatky motivačných diárov. Vašej pozornosti však možno neušiel jeden, ktorý je „rýdzo slovenský“ a v súčasnosti by sme ho pokojne mohli označiť za najúspešnejší. Hovoríme o diári The Žurnál a my sme veľmi radi, že sa nám podarilo vyspovedať jeho tvorcov, ktorými sú Matej Binka, Monika Fonferová, Juraj Zamborský a Ivan Zaťko .

Hneď na úvod začneme jednou pochvalou 🙂 Dovolíme si totiž tvrdiť, že váš The Žurnál je na Slovensku takým klenotom medzi diármi. Môžete ho naším čitateľom v skratke predstaviť?

Ďakujeme za pochvalu 🙂 V skratke: Žurnál je polročný diár, ktorý používateľovi pomôže uvedomiť si kam chce v živote smerovať a na základe toho efektívne plánovať svoje dni.

Tak ako vo všetkom, tak aj v oblasti diárov už môžeme registrovať istý produktový “pretlak”. Rôznych diárov je naozaj veľa a veľkej obľube sa v posledných rokoch tešia predovšetkým tie motivačné. Môžete prezradiť, v čom sa The Žurnál líši od tých ostatných?

Teší nás, že sa ľudia začínajú čím ďalej, tým viac zamýšľať nad vlastnou osobnou víziou, či efektívnejším plánovaním. Na rozdiel od ostatných, my sme sa rozhodli pristupovať k celému vedeniu diáru inak a vytvorili sme preň špeciálnu vlastnú metódu.

Všetko začína tým, že si užívateľ diáru uvedomí kde sa nachádza, postupne prechádza k desaťročnej osobnej vízii, päťročnému plánu a nakoniec aj do polročného, mesačného, týždenného a denného plánovania.

Tento prístup prináša reálne výsledky, keďže používateľ Žurnálu odvodzuje svoje krátkodobé aktivity, projekty a úlohy na základe dlhoročnej vízie.

Žurnál je dobrou pomôckou aj pre ľudí, ktorí svoju osobnú víziu majú vyriešenú, ale radi by s ňou lepšie pracovali a efektívnejšie si tak plánovali svoje dni.

thezurnal.sk

Ako vlastne vznikla myšlienka vytvoriť The Žurnál? S čím ste na Slovensku pri snahe preraziť museli bojovať najviac?

Téme tvorby osobnej vízie a produktivity sme sa venovali už dlhšiu dobu. Za posledné 4 roky sme prečítali kopu kníh a sami otestovali niekoľko metód, ktoré odporúčajú odborníci.

Sami sme využívali prázdny denný diár, ktorý sme si upravovali podľa vlastných potrieb. Náš prístup sa veľmi pozdával našim známym a tak sme sa rozhodli, že vytvoríme aj diár pre iných.

Z pôvodného riešenia vlastných potrieb sme nakoniec vytvorili produkt, ktorý vie pomôcť všetkým, ktorí sa chcú posúvať a pracovať na sebe.

Pri tvorbe akéhokoľvek produktu je dôležité ľuďom ukázať, že môže mať pre nich hodnotu a pomáhať im zlepšovať život. Práve veľké množstvo rôznych diárov bolo dôvodom prečo sme museli viac komunikovať obsahovú stránku a štruktúru diáru, aby ľudia porozumeli a verili nášmu prístupu.

Vieme, že za sebou máte extréme úspešnú crowdfundingovú kampaň na Hithite a váš diár sa aktuálne v najznámejších kníhkupectvách drží v rebríčkoch predajnosti na popredných miestach. Čo si myslíte, prečo ľudí tak veľmi zaujal?

Na základe spätnej väzby môžeme povedať, že ľudia oceňujú náš systematický prístup k plánovaniu. Že naozaj funguje vieme nielen preto že pomohol nám, ale aj na základe ohlasov prvých zákazníkov z leta tohoto roku. Ľuďom skrátka dáva zmysel a vidia, že sa vďaka nemu môžu posunúť.

Žurnál je špecifický tiež tým, že je slovenský (prípadne český) skrz naskrz. Ako prvý denník sa snaží inšpirovať výlučne citátmi od slovenských autorov (resp. českých v českej verzii) a obsahuje špecifické slová, ako napríklad Pondeľa, Polročnica či Mesačná mordovačka. Podobne je tomu v češtine.

V neposlednom rade sme si dali záležať na celkovom zážitku z nášho diáru a to už od momentu, kedy majiteľ dostane krabičku so zabaleným Žurnálom až po kvalitu papiera a obalu. Chodia nám aj správy od ľudí, ktorí ešte Žurnál nezačali používať, len nám chceli povedať že je krásny a že ich veľmi potešilo ako vyzerá.

thezurnal.sk

Ľudia, ktorí The Žurnál ešte nedržali v rukách, s jeho kúpou možno váhajú, pretože je na 6 mesiacov a jeho cena za rok je tak možno vyššia, ako pri iných diároch. Prečo ste sa rozhodli takto a ako by ste potenciálnych záujemcov presvedčili, že tá vyššia investícia sa oplatí?

Pre polročný diár sme sa rozhodli z dvoch dôvodov. Prvým je to, že sme chceli zachovať jednu stránku na deň. My sami by sme si na menší priestor plánovať jednoducho nevedeli. Potrebujeme, aby sa nám na každý deň zmestil zoznam to-do, plánované akcie, rýchle poznámky či vyjadrenie vďačnosti. Žurnál je taký diár-denník. No a keby sme k 365 stránkam prirátali stránky na sebareflexiu, Žurnál by bol veľký ako Biblia.

Druhým dôvodom je že ľudia potrebujú motivačné nakopnutie častejšie ako raz ročne. Keby sa nad svojimi cieľmi hlboko zamysleli každého pol roka, možno by nebolo toľko vtipov o nesplnených predsavzatiach. Človek za toho polroka zažije toľko podnetov, že je dobré opäť sa uistiť či na nastavení dlhodobých cieľov netreba niečo pozmeniť.

Konzultovali sme to aj s Mišom Meškom z Martinusu a tomu sa náš prístup veľmi pozdával.

Vráťme sa k vašej crowdfundingovej kampani. Môžete čitateľom prezradiť, aký bol váš pôvodný cieľ a akú sumu sa vám na Hithite nakoniec podarilo nazbierať?

Na začiatku kampane sme si nastavili skromnejší cieľ a to vyzbierať 2000 €. To sa nám podarilo už v priebehu prvých dvoch dní. Výsledkom bola suma, ktorá bola viac ako jej päťnásobkom.

Váš výsledok je naozaj skvelý a dovolíme si tvrdiť, že na Slovensku je doslova unikátom. Kde ste čerpali informácie o tom, ako na úspešnú crowdfundingovú kampaň?

Jeden zo zakladajúcich členov tímu, Ivan Zaťko, pôsobí ako konzultant pre crowdfundingové projekty. Problematiku neustále študuje a spolupracoval na viacerých kampaniach s medzinárodným presahom. Preto sme od začiatku dobre vedeli, čo nemôžeme podceniť aby bola naša kampaň úspešná.

thezurnal.sk

Čomu najviac vďačíte za to, že sa vám podarilo dosiahnuť takýto skvelý výsledok?

Určite nám pomohla dostatočná príprava pred kampaňou. Autori viacero projektov, ktoré sa objavujú na crowdfundinových platformách majú často zle nastavené očakávania. Myslia si, že projekt stačí uverejniť a že sa peniaze vyzbierajú automaticky. Je to však veľmi mylná predstava a príprava nám zabrala viac času ako samotná kampaň.

V prvom rade je dôležité vybudovať okolo seba komunitu ľudí, ktorí vás ako prví podporia, keď nastane váš deň D. Prvých fanúšikov treba o kampani informovať v predstihu. My sme veľmi vďační našim prvým zákazníkom, ktorí v nás verili. Snažili sme sa ich odmeniť aspoň nižšou cenou na začiatku predpredaja. Samozrejme, že nám veľmi pomohla aj komunikácia na sociálnych sieťach a zmienky v médiách.

Je niečo, čo by ste vo vašej kampani spravili inak, keby ste povedzme začínali len dnes?

Nechali by sme si na prípravu kampane ešte viac času 🙂 Napriek naším odhadom sme veľa vecí riešili na poslednú chvíľu a až počas kampane sme si uvedomili, koľko vecí sme podcenili. Napríklad to, že nám pomohli Sajfa či Veronika Zuzulová nás posunulo výrazne dopredu. Škoda, že podobných “posunutí” nebolo trochu viac 🙂

thezurnal.sk

Crowdfunding sa aj u nás teší čoraz väčšej obľube a mnoho ľudí sa práve týmto spôsobom snaží financovať svoje projekty. Neplánujete ľuďom svoje know-how odovzdať napríklad formou nejakých prednášok či vydaním knihy?

Určite budeme radi ak čoraz viac slovenských projektov bude s crowdfundingom úspešných. Na knihu si netrúfame, ale zdieľaniu tipov sa nebránime. O Žurnáli a našej kampani budeme hovoriť najbližšie napríklad v 0100 Campuse vo štvrtok 7.12. Budeme radi ak tam niekoho z čitateľov uvidíme. (pozn. redakcie: viac info o tejto udalosti so vstupom zdarma nájdete tu).

The Žurnál má ľudí motivovať, aby si plnili svoje sny. Keby ste mali dať mladým a motivovaným ľuďom len jedinú radu, ako dosiahnuť to, po čom túžia, čo by to bolo?

V Žurnáli komunikujeme myšlienku, ktorou chceme vyjadriť že si naše metódy každý môže ohnúť podľa seba. Zároveň sa však dá veľmi dobre aplikovať aj na dosahovanie životných cieľov. Možno to znie ako klišé, ale naozaj veríme že “Je to len na tebe”.

Chceme aby bolo jasné že ani Žurnál za nikoho nič neodmaká. Je to len pomocník, ako prísť k cieľom rýchlejšou či priamejšou cestou.

thezurnal.sk

Aké sú plány Žurnálu do budúcnosti?

V súčasnosti sa Žurnál predáva v sieti najväčšieho online kníhkupectva Martinus a v niekoľkých menších kamenných obchodoch. Radi by sme rozšírili našu prítomnosť práve na týchto miestach, keďže sú nám iniciatívy malých lokálnych predajcov veľmi sympatické.

Zároveň sa chystáme predávať Žurnál na viacerých design trhoch, v najbližšom období nás čaká Urban Market.

V neposlednom rade chceme pokračovať vo vylepšovaní nášho diáru na základe spätnej väzby, ktorú neustále zbierame. Momentálne je v predaji tretia verzia Žurnálu a zatiaľ každá bola sprevádzaná zmenami, ktorými sme sa snažili reagovať na opakujúce sa požiadavky. Snažíme sa, aby Žurnál pomáhal stále efektívnejšie.

Ďakujeme za rozhovor 🙂

Viac info o tomto skvelom diári nájdete tu

Pozri aj: Prečítala som viac ako 100 kníh o produktivite a zosumarizovala ich do 11 najdôležitejších bodov


Komentovať (0)