foto: pixabay.com

/ 0 / PetraSus
Ak trpíte depresiou, sú dni, kedy je vstať z postele nadľudský výkon, sprcha je ako maratón a komunikovať s ľuďmi je takmer nemožné.

Počas takýchto dní tradičné stratégie na vyrovnanie sa so všetkým nemusia fungovať. Na porazenie príznakov choroby treba občas trochu kreativity. V nasledujúcich riadkoch nájdete stratégie na vyrovnanie sa s chorobou, ktoré využívajú ľudia trpiaci depresiou a úzkosťami. Niektoré sú naozaj bizarné, no sú užitočné pre každého z nás. Inšpirujte sa.

„Ísť von sama. Príroda, to ticho a čerstvý vzduch ma upokojujú.“ – Tess B.

pixabay.com

„Čítam Harryho Pottera. Unikám pred realitou a trávim čas s postavami, ktoré som si v priebehu rokov tak veľmi obľúbila. Je to mimoriadne upokojujúce.“ – Stephanie N.

„Vyznie to detinsky, ale rád si dávam na ruky lepidlo a keď uschne, olupujem ho. Upokojuje ma to a keď to robím, úzkosť a depresia ustúpia.“ – Geriann C.

„Ak mi niečo pomôže, tak sú to videohry. Sú pre mňa únikom a spôsobom, ako si zamestnať myseľ. Pomáhajú mi, keď na mňa doľahne depresia.“ – Matthew Z.

„Ak ma trápi úzkosť alebo depresia, porozprávam sa ráno so svojou mamou. Vždy vie, ako ma rozveseliť. Hneď mám lepší deň.“ – Emily K.

„Každý deň si píšem zoznam, za čo som vďačný. V depresívnej nálade je náročné myslieť na to, za čo ste vďační, ale je to ako posilňovanie svalov. Ale niekedy je jednoduché písať veci na zoznam, napríklad, že dnes svieti slnko, alebo mám čo jesť. Ľudia teraz hovoria, že som najoptimistickejší človek, akého kedy stretli. A za to všetko môže vďačnosť.“ – Chris B.

pexels.com

„Robím čokoľvek, na čo sa práve necítim. Ak sa mi nechce učiť, idem sa učiť. Ak sa mi nechce cvičiť a mám chuť celý deň preležať v posteli, vezmem svoje boxerské rukavice. A pomáha aj hudba, či sprcha.“ – Basma A.

„Byť úplne sama. Prechádzka, bicyklovanie, či túra. Prehrabávanie sa v záhradke. Hlavné je byť vonku a sama. Bez detí a bez manžela. Len ja a moje myšlienky, kým sa cez to dostanem.“ – Kaitlyn P.

„Kryptogramy. Viem, znie to ako maličkosť. Riešenie hádaniek však zamestná moju myseľ natoľko, že úzkosť a depresiu zatlačí do úzadia.“ – Helen L.

„Verejnoprospešná činnosť. Donútila som sa stať sa dobrovoľníčkou. Vždy som rada slúžila iným a na vysokej škole som dokonca slúžila v spolku. Našťastie existuje v okolí veľa organizácií, ktorým sa vždy zíde pomocná ruka. Vtedy mám pocit, že môj život má zmysel a byť v spoločnosti iných ľudí mi vždy pomáha zahnať najtemnejšie myšlienky, ktoré depresia môže spôsobiť.“ – Kacie S.

„Znie to ironicky, ale pomáha mi počúvanie smutnej hudby. Pomáha mi to vyjadriť svoje depresívne pocity, cítim sa potom lepšie. Smutná hudba mi pomáha vyplakať sa. Je to spôsob, ako uvoľniť všetko to emocionálne napätie.“ – Katie M.

pixabay.com

„Crossfit! Nemáte predstavu, ako vás 15 cudzích ľudí namotivuje k podaniu toho najlepšieho výkonu. Cítim sa potom oveľa lepšie.“ – Doniqua R.

„Nosím so sebou kryštály. Každý slúži na niečo iné, keď som však nervózna, alebo pociťujem úzkosť, siahnem do vrecka a hrám sa s nimi. Pomáha mi to zbaviť sa negatívnej energie a sústrediť sa na to dobré.“ – Jen D.

„Ležanie na podlahe. Doslova mi to pomáha uzemniť sa. Potrebujem sa uzemniť a nazhromaždiť dostatok energie, aby som zvládla ďalší deň. Prvou prekážkou je vstať z postele. Z podlahy sa už vždy pozbieram ľahšie.“ – Kara M.

„Správam sa k svojej depresii ako k osobe. Som schopná odosobniť sa a hovoriť s ňou, povedať jej, že dnes sa s ňou nechcem baviť, ale môže na chvíľku ostať.“ – Lanta S.

„Tanec, vyučujem Zumbu a odkedy som sa na to dala, úzkosť a depresia sú preč. Núti ma to byť medzi ľuďmi, ktorí na hodine potrebujú moje vedenie. Navyše, hudba je tiež skvelá a každý deň sa snažím vyberať hudbu, ktorá na svetlo sveta vytiahne moje lepšie ja.“ – Kara K.

„Môže to znieť zvláštne, ale donútim sa plakať. Počúvam alebo pozerám niečo, o čom viem, že ma zaručene rozplače, potom jednoducho všetko zo seba vypustím. Niekedy sa len modlím a nechávam slzy tiecť. Vyzerá to tak, že dobre si poplakať pomáha všetko zlé zmyť a cítiť sa lepšie.“ – Jen V.

„Vyrábam veci, ktoré som vyrábala ako dieťa. Vraciam sa tak do čias, keď bol život jednoduchý. Stačia paličky od nanukov, lepidlo, trblietky, všetky hlúposti, s ktorými som sa hrala v detstve a fantázia.“ – Jennie L.

pexels.com

„Priložiť ruku k dielu. Môj priateľ je mechanik a spolu s kolegami ma vždy prehovoria, aby som s nimi ostala v dielni, aby sa uistili, že som v poriadku. Nechávajú ma pomáhať pri výmene pneumatík a oleja. Je to pre mňa relax.“ – Jessica D.

„Vziať si deň voľna od ľudí, žiadne sociálne médiá, rýchle ukončovanie konverzácií (slušne), sama sa najesť a ponáhľať sa domov ku svojmu psovi. Sú to dni suchého šampónu a včerajšieho mejkapu. Obmedzenie socializácie ma zbavuje pocitu viny, že sa dosť nesnažím. Vnímanie depresie ako niečoho súkromného, a nie ako izolácie, ma zachránilo.“ –Riley F.

„Pozerám tutoriály o móde a líčení na Youtube. Pomáha mi to vyliezť z postele a rozhodovať sa, čo si dnes oblečiem a ako sa pripraviť na ďalší deň.“ – Erin W.

„Rada sa dívam na kvety, na všetky tie krásne farby. A ak si môžem nejaký kvet aj kúpiť, hneď som šťastnejšia. Hlavne, ak sa pripojí môj snúbenec.“ –Kim S.

pexels.com

„Neustále si posielam správy na Facebooku a hovorím si pekné veci, ako napríklad „ľúbim ťa“.“ – Momina M.

„Modlenie a chladenie, doslova. Napríklad si ľahnem priamo pred ventilátor. Mám pocit, že chladný vzduch mi pomáha upokojiť sa a relaxovať. Predstavujem sa samú seba na opustenom ostrove, a len oddychujem.“ –Christy L.

„Urobím si dobrú šálku čaju. Najprv si urobím čaj, dobrý silný čierny, potom pridám mlieko a sledujem, ako sa krúti v tmavej tekutine a mení ju na béžovú. Pomáha mi to pripomínať si, že nie všetko je také zlé. Nie je všetko len temnota. Všetko, čo musím urobiť, je pridať trochu mlieka.“ –Jade W.

pixabay.com

A čo pomáha vám v situácii, keď ste v napätí a trápia vás čierne myšlienky?

Pozri aj: Trápi vás úzkosť, nervozita či zlá nálada? Týchto 7 varovných signálov vás upozorňuje na to, že vaše telo trpí nedostatkom horčíka

themighty


Komentovať (0)