Foto: pixabay.com

/ 0 / Mariana Belmer
Máloktoré slovo tak dobre vystihuje dnešnú dobu, ako slovo stres. Aj keď je prirodzenou súčasťou života, v súčasnosti je ho až príliš a práve tým nám škodí.

Nežiadúce účinky stresu ste zrejme zažili už aj vy. Možno ste hľadali spôsoby, ako sa ho naučiť zvládať a tak ste sa vrhli na cvičenie, jógu, relaxačné techniky, meditáciu či wellness. Vydržalo vám to dlho? Asi nie, že? Dôvod, prečo je to tak nie je len v lenivosti, ale hlavne v nedostatku času, ktorým trpíme asi všetci. Práve preto nás dokáže stres ničiť.

Našťastie, nie je všetko stratené a aj z tejto situácie existuje východisko – veľmi stará japonská technika, ktorá vám zaberie len pár minút a pomôže vám poradiť si s každodenným stresom. Potrebujete na to len chvíľku času a vašu ruku. Podľa tejto metódy je každý prst na ruke spojený s rôznymi emóciami alebo pocitmi. Ak viete, o aké ide, môžete ich jednoduchým pohybom uvoľniť a zmierniť ich telesné príznaky.

Ste zvedaví, aké emócie sa skrývajú pod jednotlivými prstami? Tu je odpoveď:

  • Palec vám môže pomôcť prekonať úzkosť a obavy
  • Vďaka ukazováku budete ľahšie čeliť strachu
  • Prostredník pomáha kontrolovať pocity hnevu a rozhorčenia
  • Prstenníkom dokážete redukovať melancholické a depresívne pocity
  • Malíček v tejto technike vôbec nie je malý, pretože pomáha zvyšovať sebadôveru, podporuje optimizmus a zvládanie stresu.

Ancient Japanese technique to reduce stress and promote relaxation. Interesting to note that the middle finger is to…

Posted by SG Health & Nutrition on Sonntag, 10. September 2017

Predtým, než nad touto metódou budete neveriacky krútiť hlavou, ju najprv vyskúšajte. Máte na to tri spôsoby a je len na vás, ktorý si vyberiete, no pri každom masírujete pravou rukou tú ľavú.

Prvý spôsob, ako to urobiť, je stlačiť každý prst, až kým v ňom neucítite váš pulz a potom pokračovať s ďalším prstom, prípadne celý proces 2 alebo 3 krát zopakovať so všetkými prstami. Zakončiť by ste to mali jemným tlakom prstov pravej ruky na stred ľavej ruky v trvaní jednej minúty.

Druhou možnosťou je masírovať jednotlivé prsty podľa toho, ktorej konkrétnej emócie sa chcete zbaviť. Ak čelíte strachu, minútu si masírujte ukazovák a potom ho ešte na minútu stlačte dlaňou druhej ruky.

Posledný spôsob je asi najjednoduchší; zovrite ruku v päsť najsilnejšie ako viete, postupne otvárajte jednotlivé prsty od palca až po malíček a pritom si v duchu hovorte, čoho sa pri každom prste zbavujete.

Veríme, že ste túto metódu aspoň vyskúšali. Ak ste voči nej skeptickí, spomeňte si na to, čo robí väčšina ľudí, keď je nervózna – hrá sa s rukami. Pravdepodobne na tom niečo bude, nemyslíte? Možno potrebujete len trochu cviku a pôjde to. Dajte nám vedieť, ako sa vám darilo!

Pozri aj: 8 celosvetovo uznávaných psychológov prezrádza 8 trikov, ktoré vám okamžite pomôžu zatočiť so stresom

mesmerizingwords


Komentovať (0)