foto: pexels.com

/ 0 / Henrieta Balázsová
Hypersenzitivita sa vyskytuje u 15-20% ľudí na svete. Patríte medzi nich?

Ak patríte medzi hypersenzitívnych ľudí, viete, že váš život nie je vždy jednoduchý. Vysoká citlivosť, a to nielen emočná ale aj senzorická, môže byť niekedy ťažko zvládnuteľná. Ak sa vám však do vášho života podarí dostať týchto 7 vecí, hypersenzitivita sa stane vaším darom, ktorý budete môcť využívať naplno.

#1 Čas pre seba

Plné ulice, preplnené obchody, všadeprítomný hluk. Toto všetko vám veľmi odčerpáva energiu. Keď je váš vysoko reaktívny nervový systém priveľmi stimulovaný, čas strávený osamote sa stáva jednoducho nevyhnutnosťou.

#2 Zmysluplné vzťahy

Negatívni či toxickí ľudia vás ničia viac, ako by iní ľudia dokázali pochopiť. Bude to ťažké, ale nájdite v sebe dostatok odvahy a sily na to, aby ste takéto vzťahy ukončili. Nechajte si vo svojom živote len ľudí, ktorých máte radi.

pexels.com

#3 Mierne riešenie konfliktov

Aj ten najmenší konflikt u vás spúšťa nepríjemné stavy úzkosti. Žiaľ, nezhodám sa úplne nevyhnete pravdepodobne nikdy. Využite vašu výnimočne rozvinutú empatiu a pokúste sa tieto nepríjemné situácie riešiť mierne a s pokojom. Ak by ste sa neovládli a došlo by u vás k explózii emócií, všetko by bolo len horšie.

#4 Dostatok času na veci, ktorým sa venujete

Hyprsenzitívni ľudia majú jednoducho radšej mierne a pomalšie tempo. Aj keď to niektorí ľudia nechápu, v žiadnom prípade nejde o niečo, za čo by bolo potrebné sa hanbiť. Skúste pouvažovať nad tým, aké zamestnanie by pre vás bolo najvhodnejšie, aby ste sa vyhli večnému naháňaniu sa, ktoré aj tak nikam nevedie. Skúste napríklad popremýšľať nad prácou z domu.

#5 Veľa spánku

Nedostatok spánku (menej ako 7 hodín) robí ľudí podráždenými a menej produktívnymi, no nedostatok spánku pre hypersenzitívneho človeka je doslova katastrofou. Práve spánok totiž dokáže podráždené zmysly upokojiť a zregenerovať najlepšie. Pokúste naozaj popracovať aspoň na odporúčaných 7 hodinách, inak sa vám bude zdať každý jeden stresor ešte 10x väčší.

pexels.com

#6 Znížený príjem kofeínu

Zlá správa pre hypersenzitívnych milovníkov kávy. Viaceré štúdie dokázali, že hypersenzitívni ľudia sú oveľa citlivejší na kofeín. To, čo niektorých nabudí, vás spraví nervóznymi. Uprednostnite radšej napríklad bylinkové čaje a ak milujete chuť kávy, nahraďte ju jej bezkofeínovou verziou.

#7 Krása a príroda

Človek, ktorý nie je hypersenzitívny nikdy nepochopí, aké pocity prežívate napríklad v galérii či na prechádzke v lese. Vy to však viete a preto si týchto pôžitkov doprajte čo najviac. Dobijú vás obrovským množstvom energie, ktorú môžete následne zužitkovať, ako len uznáte za vhodné.

Pozri aj: Vysoká citlivosť nemusí byť vždy príjemná. Týchto 19 znakov vám prezradí, že patríte k hypersenzitívnym ľuďom

themighty


Komentovať (0)