Foto: pixabay.com

/ 0 / Henrieta Balázsová
Snaha zaspať niekedy môže byť skutočným bojom…

Určite to poznáte. Zatiaľčo fyzická únava sa dokáže postarať o to, že zaspíte v momente, kedy si ľahnete do postele, psychická únava je príčinou toho, že dokážete prebdieť aj niekoľko nocí po sebe. Priveľa problémov, stres, úzkosť či jednoducho len psychická vyčerpanosť – to všetko nám dokáže zabrániť v tom, aby sme večer či v noci zaspali.

Ak tento problém riešite aj vy, určite vás veľmi príjemne prekvapí, ako skvele funguje technika s názvom 4-7-8.

Technika 4-7-8: Kľúč k vášmu pokojnému spánku

Autorom tejto metódy je uznávaný doktor a autor mnohých bestsellerov, Andrew Weil. Na internete nájdete obrovské množstvo príspevok a článkov, ktoré popisujú osobnú skúsenosť ľudí, ktorí sa túto metódu rozhodli vyskúšať na vlastnej koži.

Drvivá väčšina z nich sa zhoduje v tom, že skutočne zaberá a vo väčšine prípadov naozaj do jedinej minúty. Mnohí ľudia dokonca popisujú, ako sa ráno prebudili a ani si nepamätali, ako a kedy sa im počas cvičenia 4-7-8 podarilo zaspať.

Samotný Andrew Weil pritom tvrdí, že tak skvele, ako funguje pred spaním, funguje aj počas dňa a použiť ju môžete vtedy, keď vás niečo extrémne znepokojí a vy sa potrebujete rýchle upokojiť.

pexels.com

Ako na techniku 4-7-8?

Postup je naozaj veľmi jednoduchý a pozostáva z 5 nasledovných krokov:

1. Vydýchnite zo svojich pľúc všetok vzduch. Vydýchnite ho však nie nosom, ale ústami a našpúľte pritom pery. Vydáte tak zvuk, ako keby ste napodobňovali fúkajúci vietor. 

2. Zavrite ústa a zhlboka sa nadýchnite nosom. V duchu pritom rátajte do 4. 

3. Teraz dych zadržte a rátajte pritom do 7.

4. Následne vzduch opät ústami vydýchnite – rovnakým spôsobom, ako v kroku č. 1. Tentokrát však počítajte do 8. 

5. Tento cyklus zopakujte ešte trikrát.

Ako hovorí Dr. Weil, pri počítaní sa neriaďte sekundami, ak dych nedokážete zadržať nadlho, pokojne do 7 narátajte rýchlejšie. Ide len o to, aby ste zachovali pomer 4-7-8. Praxou môžete počítanie spomaliť a vaše nádychy a výdychy tak budú ešte hlbšie.

pexels.com

Čo stojí za úspechom tejto metódy?

Celá veda, ktorá s ňou súvisí spočíva v tom, že táto metóda človeku umožňuje prijať viac kyslíka – počas fázy počítania do 4, ktorý potom cirkuluje celým telom – počas fázy počítania do 7. Fáza počítania do 8 potom spomaľuje srdce a do pľúc uvoľňuje viac oxidu uhličitého. Toto všetko by sa malo postarať o to, že do krajiny snov sa dostanete ešte predtým, než toto cvičenie stihnete zopakovať 4x po sebe.

Pozri aj: Šialený experiment z roku 1965: 16-ročný chlapec skúšal, koľko vydrží bez spánku. Dodnes je držiteľom svetového rekordu

thethirty, indy100, drweil


Komentovať (0)