pexels

/ 0 / Henrieta Balázsová
Máte toho viac, než by ste zvládali? Toto 20-minútové cvičenie vám môže pomôcť.

Keď človek musí čeliť úzkosti alebo depresii, všetko zrazu stratí zmysel. Zrazu vám nerobia radosť veci, z ktorých ste sa vždy tešili, a jediné, čo máte pred očami, sú problémy a starosti, ktoré pohltili celú vašu myseľ. Ak je toho na vás v poslednom období viac než dosť, skúste si každé ráno privstať o 20 minút skôr a dajte šancu tomuto krátkemu cvičeniu. Nezaberie vám veľa času, no je dokázané, že pomáha zmierniť príznaky úzkosti a depresie.

Prečo toto cvičenie funguje?

Ako sami veľmi dobre viete, úzkosť či depresia nie sú len „zlá nálada“. Obe sú sprevádzané okrem mnohých iných symptómov aj hormonálnou nerovnováhou. Lieky však nie sú jedinou možnosťou, ako túto nerovnováhu regulovať a dostať ju naspäť do normy. Existujú aj iné riešenia a skvelou správou je, že vám nemusia zabrať viac ako 20 minút. Celé 20-minútové cvičenie si rozložme na 3 nasledovné bloky.

#1: 10 minút akejkoľvek fyzickej aktivity

Veľmi dôležitá poznámka na úvod: pre začiatok naozaj len 10 minút a v žiadnom prípade nie viac. Ak sa pýtate prečo, odpoveď je nasledovná: ak pohyb alebo šport nie sú práve vašou najväčšou záľubou, predstava napríklad 45-minútového či hodinového cvičenia by bola pre vašu myseľ ďalším stresujúcim faktorom. Váš stav by sa tak mohol ešte zhoršiť.

10-minútové cvičenie je však optimálnou voľbou, nakoľko je dostatočne krátke na to, aby vás nezaťažovalo a „neotravovalo“, no zároveň je dostatočne dlhé na to, aby splnilo svoj efekt. Už 10 minút cvičenia totiž vyplaví do vášho tela endorfín (hormón šťastia) a zároveň zníži produkciu kortizolu a adrenalínu.

To, či sa budete venovať kardio cvičeniu, posilňovaniu, alebo sa len poriadne ponaťahujete, je len na vás. Robte to, čo je vám najpríjemnejšie a čo vám prinesie najväčšiu radosť.

blog.codyapp.com

#2: 5 minút dychového cvičenia

Po tom, ako uplynie 10 minút docvičte a pohodlne sa usaďte alebo si ľahnite. Dôležité je, aby bolo celé vaše telo príjemne uvoľnené. Začnite pomaly vdychovať cez nos a pomaly vydychovať cez ústa. Nesústreďte sa na nič iné, ako na svoj dych.

Predstavujte si, ako do seba každým nádychom dostávate novú silu a energiu a každým výdychom zo seba uvoľňujete stres, napätie a problémy. Aby malo toto dychové cvičenie spojené s meditáciou ešte vyšší účinok, môžete si k nemu pustiť nejakú príjemnú, upokojujúcu hudbu. Ak si vyberiete nejakú pieseň alebo melódiu, ktorá má zhruba 5 minút, budete dokonca presne vedieť, kedy stanovený čas uplynie aj bez toho, aby ste sa vyrušovali pozeraním sa na hodinky.

pixabay.com

#3: Venujte 5 minút príprave zdravých a výdatných raňajok

Možno v posledných dňoch nemáte práve najväčšiu chuť do jedla, ale skúste sa prekonať, pre vaše telo je to naozaj veľmi dôležité.

Venujte posledných 5 minút príprave naozaj výživných a zdravých raňajok, v ktorých budú zastúpené všetky živiny, ktoré sú pre vás nevyhnutné. Doprajte si čo najviac bielkovín (nájdete ich napríklad vo vajíčkach či v kvalitnej šunke), no nevyhýbajte sa ani sacharidom (na raňajky je ideálne celozrnné pečivo), či zdravým tukom (pripraviť si môžete napríklad avokádovú nátierku).

Ku všetkému si nalejte pohár čerstvej ovocnej šťavy alebo vodu s citrónom a vyvážané a hodnotné raňajky máte pripravené.

pexels.com

Toto sú teda 3 činnosti, ktoré vám nezaberú viac ako 20 minút. Vhodné sú nielen pre ľudí trpiacich úzkosťou alebo depresiou, ale pre každého, kto toho momentálne na ramenách nesie viac, než by zvládal. Prvých 20 minút vášho dňa dokáže veľmi výrazne ovplyvniť, v akom duchu sa bude niesť celý jeho zvyšok.

Pozri aj: 25 ĽUDÍ SA ZDÔVERILO S RADAMI, KTORÉ IM POMOHLI V ICH BOJI S DUŠEVNÝMI CHOROBAMI

psych.sk (Henrieta Balázsová), lifehack


Komentovať (0)