foto: unsplash.com / Ezra Jeffrey

/ 0 / Alexandra Geletová
Ak aj vy ste už unavení z neustáleho vzdávania sa, tento článok je presne pre vás.

Vzdať sa je jednoduhé. Dokáže to každý. Keď čelíme výzvam, našou prvou voľbou je vrátiť sa do našej komfortnej zóny. Nenávidíme bolesť. Náš mozog je štruktúrovaný tak, že cíti odpor voči každej, aj tej najmenšej zmene. Chce sledovať rovnaké staré vzory, na ktoré je zvyknutý. Je pre neho ľahké nájsť každý spôsob, ako odolať zmene, ktorú chceme zaviesť. Či už ide o ukončenie fajčenia, prejedania sa, závisloti na alkohole, alebo čokoľvek iné. Každá zmena je ťažká a vyžaduje si veľa úsilia, pretože náš najväčší nepriateľ je ten, koho vidíme v zrkadle. My sme našou najväčšou konkurenciou.

Pár sekúnd po tom, čo sa vzdáte, sa možno cítite dobre. Ale skôr či neskôr sa dostaví bolesť, ľútosť, kumulovaná únava vyplývajúca z nedokončených úloh, podkopaná sebadôvera, nízke sebavedomie a vy ste opäť na začiatku sklamaní sami zo seba.

Ale skutočnosť, že práve teraz čítate tento článok znamená, že ste si toho vedomí a chcete zabojovať o svoj sen. Chcete vidieť, ako sa vaša túžba stáva realitou, už ste vyčerpaní z toho neustáleho vzdávania sa a hovoríte si, že je najvyšší čas dotknúť sa hviezd. Čo preto musíte urobiť?

#1 Čas

Neexistuje žiadna skratka k úspechu. Taktiež, cesta k úspechu nie je rovná a jednoduchá. A čím skôr to pochopíte, tým lepšie. Bude to trvať dlho. Budete sa musieť naučiť, čo to znamená tvrdá práca, odhodlanie, konzistencia, trpezlivosť, neúspech, chyby, učenie sa a opätovné pokusy.

Bude to trvať týždne, mesiace, ba aj roky. Hovorí sa, že na to, aby ste sa stali odborníkom v určitej oblasti, potrebujete 10 000 hodín praxe. Ešte stále si myslíte, že máte čas na to, aby ste svoje sny odkladali? Z tohto čísla začne ubúdať až vtedy, keď začnete na sebe pracovať. Iba ak podnikáte kroky, ktoré vás poháňajú smerom k vašim cieľom, používate svoj čas múdro.

unsplash.com

#2 Bolesť

Bolesť je perspektíva. Atlét vydrží vyčerpávajúce tréningy, pretože chce svoje telo pripraviť na maratón a súčasná situácia mu stojí za tú obeť. Pamätajte si, bez bolesti sa nevyhráva. Ak to nebolí, to znamená, že nenastáva žiaden pokrok.

Keď chceme niečo mať, musíme niečo aj dať, obetovať. Žiadna bolesť, žiadny zisk. Keď ste pripravení obetovať sa a cítiť bolesť, len potom dosiahnete požadované výsledky, pretože bolesť je ako teplo, ktoré potrebujete k vareniu. Môžete mať všetky potrebné ingrediencie, no ak nemáte teplo na uvarenie, ostanete hladní.

#3 Túžba

Túžba presahuje záujem. Stáva sa niečím, bez čoho nemôžete existovať, aby ste na to čo i len minútu nepomysleli. Keď máte dostatočne silný dôvod, nakoniec si vždy nájdete spôsob, ako to uskutočniť. Ak nemáte túžbu, je ľahké skončiť po piatich minútach, aj keď vaším cieľom bolo dvadsať. Bez túžby ste spokojní s vašou komfortnou zónou a nič vás neženie za lepšími úspechmi.

Túžba je ten oheň, ktorí nás poháňa. Ten oheň, ktorí nás núti zamyslieť sa a opakovať isté veci neustále dookola, aj keď už nevládzeme. Tam, kde je túžba, neexistuje zlyhanie. Tam, kde túžba nie je, nie je ani jasný cieľ.

unsplash.com

#4 Dôslednosť

S dôslednosťou môžete dosiahnuť čokoľvek. Kľúčom je pokračovať vo vašej snahe, aj keď zatiaľ nevidíte žiadne výsledky. Ale vedzte, že s každým pokusom sa viac a viac približujete k svojmu cieľu. Ak však prestanete skúšať, zlyhanie sa dostaví takmer okamžite.

Naopak, ak budete dôslední a vytrvalí, vytúžený cieľ tam bude vždy pre vás. Je iba vo vaších rukách, či sa k nemu dostanete. Nevzdávajte sa. Dajte do toho všetko, čo máte a zajtra to urobte zas. A pozajtra tiež. A popozajtra tiež.

Pozri aj: Používate ich aj vy. 5 „motivačných“ slov, ktoré sú zdrojom úzkosti a stresu

thoughtcatalog


Komentovať (0)