Foto: Photo by rawpixel on Unsplash

/ 0 / Michaela
Vedieť úspešne komunikovať je hotové umenie. Naučte sa ho od skutočných expertov.

Vedieť správne komunikovať nie je také jednoduché, akoby sa na prvý pohľad zdalo. Všetci sme presvedčení, že nám komunikácia nerobí problémy. Napriek tomu sa dopúšťame banálnych chýb, ktoré vedú k nepochopeniu podstaty. Preto vám ukážeme zopár trikov, ktoré vám jednoznačne zlepšia komunikačné schopnosti.

Druhá strana si aspoň nebude musieť zmätene pokladať otázku: „Čo tým chcel vlastne básnik povedať?“ Tu sú najčastejšie chyby v komunikácii, ktorých sa s veľkou pravdepodobnosťou dopúšťate aj vy:

#1 Čítanie myšlienok

Photo by Ryoji Iwata on Unsplash

Väčšina ľudí predpokladá, že tá druhá strana si domyslí, čo chceme povedať. Nie. Žiaľbohu to tak nefunguje. Nikto nevie čítať myšlienky. A keď to necháme na domnienkach, môžeme si byť istí, že to bude viesť k poriadnemu nedorozumeniu.

#2 Podsúvanie vlastných presvedčení

Photo by rawpixel on Unsplash

Tak toto dokáže zdvihnúť tlak mnohým z nás. Neraz nám druhá strana podsúva vlastné závery, hoci to má od pravdy poriadne ďaleko. „Viem, že si myslíš, že…“ Nie, neviete. Nevidíte do mysle druhého človeka. Preto sa skúste vyvarovať vlastných záverov. Hovorte len o tom, čo sa týka skutočne vás. To sa vám zíde najmä vo vypätých situáciách.

#3 Vyvodzovanie záverov

Photo by Ben White on Unsplash

Podľa expertov by sme zo svojho slovníka mali vyhodiť slovné spojenia, ktoré výrazne znižujú kvalitu našej komunikácie. Sú to najmä rôzne závery, ktoré sa nemusia zakladať na skutočnosti. Patria medzi ne napríklad: „Určite rozumiete, že… Ste presvedčení, že… Určite viete, čo tým myslím…“ Základné pravidlo znie: hovorte stručne a jasne. Nedávajte priestor na špekulácie.

#4 Veľa rozprávame, málo komunikujeme

Photo by rawpixel on Unsplash

Mnohí upozorňujú na to, že na školách nás neučia, ako správne komunikovať. Pri hádkach neraz vyťahujeme veci z čias dinosaurov, útočíme a miesto jedného problému sa snažíme vyriešiť všetko, čo nám napadne. Pri komunikácii by sme mali držať emócie na uzde. Nepodsúvať vlastné presvedčenia, ale držať sa faktov a merita veci. Nepreskakovať z témy na tému. A najmä vážiť si druhého človeka. Nechceme predsa útočiť. Chceme prísť k rozumnému riešeniu, ktoré bude v prospech oboch zúčastnených strán.

Pozri aj: Týmto 10 veciam sa zďaleka vyhýbajte. Vytvárajú o vás zlý dojem a robia z vás podivína

hackspirit


Komentovať (0)