pexels

/ 0 / Henrieta Balázsová
Spravte si láskavosť a prestaňte robiť týchto 35 vecí. Zmeny na seba nenechajú dlho čakať.

Veľakrát sa sťažujeme na zložitosť a náročnosť života, no uniká nám, že zmeniť to môže byť niekedy naozaj ľahké. Niektorý z týchto 35 „mentálnych“ zlozvykov máte pravdepodobne aj vy. Všetky sú však toxické a oberajú vás nielen o energiu, ale aj o radosť zo života. Najlepšie preto spravíte, ak na ich odstránení začnete pracovať ešte dnes.

#1: Prestaňte predstierať, že vaše problémy neexistujú a viac ich neodkladajte. Postavte sa im tvárou v tvár a vyriešte ich. Čím dlhšie ich budete ignorovať, tým to bude horšie.


#2: Prestaňte vkladať svoje šťastie do rúk druhých ľudí.


#3: Nepredstierajte, že ste nikdy nespravili žiadnu chybu. Svoje zlyhania si pripustite a poučte sa z nich. Práve oni vás robia tým, kým ste.


#4: Nepresviedčajte sa, že niečo nezvládnete ešte predtým, než to vôbec skúsite.


#5: Nezanedbávajte veci, na ktorých vám záleží.


#6: Nedovoľte, aby vás ovplyvňovali požiadavky druhých ľudí.


#7: Nesnažte sa byť niekým iným. Namiesto toho popracujte na tom, aby ste sa stali najlepšou verziou seba samého.


#8: Nečakajte. Správny čas je tu a teraz.


#9: Prestaňte tráviť čas s ľuďmi, s ktorými sa necítite dobre.


#10: Prestaňte sa podceňovať a priznajte si svoju jedinečnosť.


#11: Neplňte sny niekoho iného, ak sa s nimi nestotožňujete.


#12: Nežiarlite. Nikdy a na nikoho. Nemáte na to dôvod.


#13: Prestaňte si myslieť, že sa nedokážete zmeniť. Dokáže to každý – keď chce.


#14: Prestaňte kritizovať druhých ľudí. Kritiku radšej nahraďte komplimentmi.


#15: Prestaňte sa sústrediť na to, čo nechcete. Zamerajte sa na to, po čom túžite.


#16: Prestaňte sa báť omylov a chýb.


#17: Neporovnávajte sa s druhými ľuďmi.

pexels.com

#18: Nestrácajte energiu na strachovanie sa o veci, ktoré nemôžete nijak ovplyvniť.


#19: Prestaňte si myslieť, že názor druhých ľudí má väčšiu hodnotu, ako ten váš.


#20: Nepresviedčajte sa, že nemáte čas na veci, ktoré milujete.


#21: Nešetrite radosťou na „špeciálne príležitosti“. Každý deň je špeciálnym.


#22: Nemyslite si, že v nejakej oblasti nie ste odborníkom, pretože neovládate všetko. Všetko nebudete vedieť nikdy.


#23: Nevoľte si cestu najmenšieho zla. Nič, čo nie je v súlade s vašimi hodnotami, cestou nie je.


#24: Prestaňte zo svojho nešťastia obviňovať druhých.


#25: Nedovoľte strachu, aby ovládol vaše sny.


#26: Nečakajte na vhodnú príležitosť. Vytvorte si ju.


#27: Neplytvajte časom na ľudí, ktorých len tolerujete na úkor času stráveného s ľuďmi, ktorých milujete.


#28: Neplytvajte energiou a nesnažte sa zmeniť veci, ktoré sa už stali a nedajú sa vrátiť späť.


#29: Neľutujte sa. Možno vám osud uštedril ťažkú ranu, ale svoju silu dokážete len tým, že sa postavíte a pôjdete ďalej.


#30: Neočakávajte dokonalosť – ani od druhých, no ani od seba.


#31: Nevyčítajte si čas investovaný do seba.


#32: Nesnažte sa o zaneprázdnenosť len preto, aby ste nemuseli čeliť svojim problémom.


#33: Ak je váš život prirýchly, občas spomaľte a vychutnávajte si ho.


#34: Prestaňte hovoriť „áno“ veciam, s ktorými nesúhlasíte.


#35: Nerobte svoj život komplikovanejším, než v skutočnosti je.

Pozri aj: JEDINÁ AKTIVITA VÁS DOKÁŽE ZBAVIŤ STRESU UŽ V PRIEBEHU NIEKOĽKÝCH MINÚT. TUŠÍTE, KTORÁ TO JE?

psych.sk (Henrieta Balázsová), iheartintelligence


Komentovať (0)