pixabay

/ 0 / Henrieta Balázsová
Tieto 3 jednoduché metódy môžete použiť kedykoľvek počas dňa - vždy vám navodia pocit pohody a celkovej spokojnosti.

Keď máte náladu „pod psa“, je viacero vecí, ktoré môžete urobiť. Môžete sa napríklad stretnúť s priateľmi, ísť na prechádzku do prírody, prečítať si knihu, pozrieť si dobrý film… Nie vždy máte však na tieto aktivity dostatok času. Existuje ale niekoľko psychologických techník, ktoré vám pocit spokojnosti a dobrej nálady dokážu navodiť takmer okamžite. Patria medzi ne napríklad aj tri nasledovné.

#1: „Terapia troch vecí“

Toto cvičenie je naozaj veľmi jednoduché a vôbec vám nezaberie veľa času. Ak vás sužujú nepríjemné pocity, vezmite si pero, papier a pripravte si šálku vašej obľúbenej kávy alebo čaju.

Potom popremýšľajte nad tromi vecami, ktoré vás včera potešili a napíšte si ich. Mohli to byť akékoľvek maličkosti – možno vám len niekto podržal dvere, alebo ste konečne dokončili nejakú úlohu, ktorú ste odkladali už dlho.

Spomeňte si na radosť, ktorú vo vás tieto udalosti vyvolali a povedzte si, že dnes bude tých príjemných vecí ešte viac.

#2: „List vďačnosti“

Postup je podobný, ako pri predošlej metóde – urobte si pohodlie a pripravte si pero a papier. Následne popremýšľajte nad osobou, ktorej by ste sa chceli za niečo poďakovať.

Opäť to môže byť poďakovanie sa za čokoľvek a komukoľvek, pokojne aj niekomu, koho osobne možno ani nepoznáte. Vašou úlohou je teraz napísať tejto osobe ďakovný list.

V liste popíšte, prečo ste jej vďačný a v čom vám zmenila život. List vôbec nemusíte odovzdať, ide len o to, aby ste precítili radosť a pocit vďačnosti.

pixabay.com

#3: „Moje najlepšie ja“

Počas tohto cvičenia si musíte predstaviť seba, a to ako svoju najlepšiu možnú „verziu“, na ktorú by ste sa v budúcnosti mohli vypracovať. Zamerajte sa pritom na svoju finančnú situáciu, profesijné úspechy, rodinné ciele, ale aj zručnosti, ktoré by ste si chceli osvojiť.

Postačí vám len 10 minút a verbalizovanie vašich snov spôsobí, že zrazu pocítite obrovskú dávku motivácie a šťastia z toho, čo všetko ste schopní dosiahnuť, ak na tom budete naozaj tvrdo pracovať.

Zároveň popremýšľajte nad tým, čo by ste mohli ešte dnes spraviť preto, aby ste sa aspoň o malý krôčik priblížili aj k tým najodvážnejším snom.

Pozri aj: ZLOMENÁ PSYCHIKA ČI PREPRACOVANOSŤ SA PODPÍŠU AJ NA VAŠOM FYZICKOM ZDRAVÍ. NEPODCEŇTE TÝCHTO 8 VAROVNÝCH PRÍZNAKOV

psych.sk (Henrieta Balázsová), learning-mind


Komentovať (0)