Foto: pexels.com

/ 0 / Michaela
Neviete sa za nič na svete vyhrabať zo zlej nálady? Vyskúšajte jeden z týchto účinných a expresne rýchlych spôsobov.

Život je príliš krátky na to, aby sme ho strávili v negatívnych pocitoch. Vždy je lepšie, keď sa prepneme na pozitívnu vlnu. Ide to oveľa ľahšie, než sa môže zdať. Dnes vám predstavíme 10 jednoduchých a účinných spôsobov, ktoré vám pomôžu nájsť stratený pocit šťastia.

Byť šťastným je výsostné právo každého človeka. Tento stav môžeme nadobudnúť kedykoľvek a kdekoľvek. Výhoda týchto techník je, že naozaj nezáležia na prostredí, kde sa nachádzate. Vždy, keď sa budete cítiť pod psa, môžete ich vyskúšať.

#1 Zhlboka sa nadýchnite

Photo by Jen Loong on Unsplash

Aj jeden hlboký nádych môže urobiť viac než dosť. Vo chvíli, keď sa cítite pod stresom, zhlboka sa nadýchnite. Tých pár momentov vám pomôže udržať sa vo svojom strede. Nemusíte reagovať na provokáciu. Môžete učiniť inú voľbu, ako očakáva okolie.

#2 Naučte sa byť vďační

Za hocičo. Skúste si spomenúť aspoň na jednu vec, za ktorú možno ďakovať. Hoci by to mali byť „len“ zdravé ruky a nohy či ranná šálka kávy. Vždy sa dá nájsť dôvod. Len na to treba sústrediť pozornosť.

#3 Buďte vďační aj za to, čo sa nestalo

Photo by Ben White on Unsplash

Nikto doma neochorel? Neriešite vážnu životnú krízu? Tak sa usmejte. Sú ľudia, ktorí sú na tom oveľa horšie než vy.

#4 Usmejte sa

Úsmev, ktorý vychádza zvnútra, vo vás zapáli iskru. Pomôže vám prepnúť sa na pozitívnejšiu stránku života.

#5 Pomenujte svoje negatívne emócie

Photo by Brooke Cagle on Unsplash

Ak ich pomenujete, odoberiete im silu. Čo cítite? Hnev, závisť, zlosť, úzkosť? Nazvite negatívnu emóciu správnym slovom. Uvidíte, ako sa vám uľaví.

#6 Vystrite sa

Dávajte pozor, v akej pozícii sedíte či stojíte. Ak ste zhrbení ako kôpka nešťastia, na vnútornom pozitívnom postoji vám to dvakrát nepridá. Preto sa vystrite. Strasiete tak zo seba všetku tú negativitu, ktorý ste si na seba naložili.

#7 Potešte sa drobnými radosťami

Photo by Anna Pascale on Unsplash

Skúste si spraviť kávu alebo si zapáľte sviečku. Urobte si mejkap, vybehnite bosí do lesa. Aj drobná maličkosť vám dokáže zmeniť deň.

#8 Buďte si vedomí vlastnej hodnoty

Keď sa cítite pod psa, skúste si spomenúť na predchádzajúci úspech. V čom vynikáte? Čo sa vám naposledy podarilo? Určite nájdete niečo, na čo môžete byť hrdí. Tak smelo do toho!

#9 Všetko zlé je na niečo dobré

Photo by Lesly Juarez on Unsplash

Ak vám život nadelil plný kôš citrónov, urobte si z neho citronádu. Všetko, naozaj všetko môžeme využiť v náš prospech. Aj cez bolesť prichádza rast a poznanie. Položte si i vy otázku, čo sa dá nájsť pozitívne na tejto negatívnej situácii?

#10 Zmeňte si pracovnú plochu na počítači

Na počítačoch neraz strávime nemalú časť nielen pracovného dňa. Ak sa cítite zle, tak si skúste zmeniť pozadie na pracovnej ploche. Dajte si tam fotografiu blízkeho človeka alebo motivačný citát. Vždy  vás nakopne, keď sa budete cítiť najhoršie.

Pozri aj: 8 celosvetovo uznávaných psychológov prezrádza 8 trikov, ktoré vám okamžite pomôžu zatočiť so stresom

yourtango


Komentovať (0)