BrightSide

/ 0 / Barbora Šiagiová
Ako začínaš svoj deň v okamihu, keď ťa prebudí budík? Máš svoj osvedčený rituál? Ak nie, možno ťa inšpiruje tých 7 tipov pre krajšie rána a kreatívnejšie dni.

Ak sa cítiš absolútne bez energie aj po dvoch šálkach kávy a tvoje dni sú čoraz menej produktívne, pravdepodobne za to môže tvoje ráno. Rozlišujeme 7 najčastejších ranných zlozvykov, s ktorými by si mal rozhodne prestať.

Neposúvaj svoj budík!

Vedci zaoberajúci sa štúdiami ľudského spánku zistili, že posúvanie budíka nie je práve najlepším rozhodnutím. Pravdou je, že každým jedným posunutím budíka a našim znovu zaspaním, sa dostávame do nezdravého cyklu, ktorý nemá koniec. Práve tento fakt môže byť logickým dôvodom, prečo sa cítime unavene a lenivo.

Vystreté nohy a ruky

pixabay
pixabay

Keď sa prebudíš, nemal by si zabúdať na svoje končatiny. Najlepším spôsobom, ako sa prinútiť vstať z postele a začať svoj deň aktívne, je jednoduché natiahnutie celého tela. Nie na darmo sa hovorí, že strečing je pre ľudský organizmus dôležitý. Naopak, ľudia, ktorí vstávajú z takzvanej „pokrčenej“ polohy, sú náchylnejší k stresovým situáciám.

Nikdy nezačínaj svoj deň prezeraním mailov

Koľkí z vás po započutí budíka, okamžite schmatnú mobil a čítajú svoje správy? Prezeranie mailovej schránky či facebooku v posteli má negatívny vplyv na náš denný plán aktivít. Automaticky hneď nasávame nové informácie, pričom zabúdame na naše skutočné povinnosti.

Usteľ si posteľ

Podľa viacerých prieskumov by mal byť prvým našim krokom po opustení postele, práve jej upratanie. Veď je to náš prvý ranný prejav produktivity, no nie?

Vyhýbaj sa šálke kávy

pixabay
pixabay

Ak patríš k ľuďom, ktorí si nedokážu predstaviť ráno bez svojej kávičky mysliac si, že je to ten najlepší spôsob ako sa vymaniť z ospalého režimu, máme pre teba šokujúcu správu! Medzi ôsmou a deviatou ráno naše telo produkuje obrovské množstvo hormónu, nazývaného kortizol. Kortizol sa vyznačuje tým, že dokáže efektívne regulovať našu energiu. Ak piješ teda kávu skôr ako o pol desiatej, narúša sa jeho schopnosť a tvoja energia klesá.

Nevstávaj po tme

Ľudský organizmus citlivo reaguje na svetlo a tmu. Je teda prirodzené, že ak vstávaš v izbe, do ktorej nepreniká žiadne svetlo a pripomína skôr jaskyňu, tvoj mozog sa cíti zmätene a určite nie je pripravený na rýchle prebudenie.

Zvyk je železná košeľa

pixabay
pixabay

Vstávanie rozhodne nepatrí medzi obľúbené ľudské činnosti, no ak si aspoň trošku naplánujete vaše ráno a vytvoríte si zdravé zvyky, uvidíte, že vám vstávanie a prebúdzanie pôjde oveľa ľahšie.

Psych.sk, (Barbora Š.), brightside.me


Komentovať (0)