pixabay.com

/ 0 / Henrieta Balázsová
O dôvod viac zaradiť ju do svojho života.

Ako sa už dávnejšie ukázalo, dlhodobý stres veľmi negatívne ovplyvňuje nielen naše psychické, ale i naše fyzické zdravie. Veď nakoniec, dnes už mnoho odborníkov zastáva názor, že každá choroba je vlastne zo stresu. Ten však negatívne ovplyvňuje aj náš mozog – oslabuje totiž mozgové synapsie v hipokampe. 

Práve oslabovanie týchto synapsíí má potom za následok pokles schopností naučiť sa nové veci a taktiež veľmi negatívne vplýva na našu pamäť.

Ukázalo sa však, že jestvuje jedna činnosť, ktorá je nielenže skvelou psychohygienou, ale výborne pôsobí aj na naše fyzické zdravie. Čo vás však v súvislosti s ňou prekvapí je fakt, že podľa nových výskumov “lieči” aj náš mozog – podporuje totiž schopnosť učenia sa a zlepšuje pamäť. Nebudeme vás viac naťahovať, je to beh.

pexels.com

Autor štúdie, Jeff Edwards, sa vyjadril nasledovne: “Beh je jedným z najľahších spôsobov, akými môžeme bojovať proti stresu. Navyše tiež posilňuje našu pamäť.”

Najideálnejšie výsledky by sme, samozrejme, dosiahli vtedy, ak by sme sa pravidelne venovali behu a nachádzali by sme sa v prostredí, ktoré by nás stresovalo len v zanedbateľnej miere.

To však niekedy naozaj nie je jednoduché, preto Jeff Edwards odporúča nasledovné: “Samozrejme, nie vždy dokážeme rozhodovať o tom, koľko stresu vstúpi do nášho života. Čo však ovplyvniť môžeme je to, koľko času venujeme cvičeniu – ideálne behu.”

Čo na tieto zistenia hovoríte? Stálo by za to denne si vyčleniť aspoň 15 minút na beh, čo poviete?

Pozri aj: 8 celosvetovo uznávaných psychológov prezrádza 8 trikov, ktoré vám okamžite pomôžu zatočiť so stresom

spring


Komentovať (0)